|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۰۵
کد خبر: ۲۶۸۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵
شهید حسین رحیمی، فرزند حاج آقا، متولد ۱۳۴۵ در شهرستان مبارکه استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.
مراسم تشییع پیکرهای ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس با حضور مردم و مقامات لشکری و کشوری خانواده‌های شهدا و ایثارگران صبح امروز از مقابل دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسنا، ۳۵ شهید از ۱۵۰ شهید تشییع شده شناسایی شده است که در استان‌های اصفهان، بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، سمنان، فارس، قزوین، گیلان، یزد و تهران به خاک سپرده خواهند شد.

استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، سمنان، میزبان ۱۵۰ شهید خواهند بود.

شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.

پیکرهای شهدایی که هویت‌شان شناسایی شده است، هفته آینده در سراسر کشور جهت تشییع و خاکسپاری به خانواده‌هایشان تحویل داده خواهند شد.

هویت پیکرهای مطهر ۳۵ شهید دوران دفاع مقدس که در عملیات‌های والفجر یک، خیبر، ایذائی والفجر هشت، رمضان، بیت‌المقدس، والفجر ۴، محرم، کربلای پنج و تک دشمن در سال ۶۷ به شهادت رسیده‌اند؛ شناسایی شد. این شهدای گرانقدر طی عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین تفحص شده‌اند.

اسامی شهدای شناسایی شده، محل شهادت و تفحص و استان‌هایی که در آن به خاک سپرده خواهند شد به شرح ذیل است:

استان اصفهان

شهید سید رضا حجازی، فرزند سید منصور، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان شهرضا استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق وسایل همراه پیکر شناسایی شد.

شهید علی رضا میرزایی، فرزند اسماعیل، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان کاشان استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید سعادت حاج عسگری، فرزند جعفر، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان نجف آباد استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA و کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهید حسین رحیمی، فرزند حاج آقا، متولد ۱۳۴۵ در شهرستان مبارکه استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین خسروی جزی، فرزند صادق، متولد ۱۳۴۵ در شهرستان میمه استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید عباس دیانیان، فرزند مصطفی، متولد ۱۳۴۶ در شهرستان اردستان استان اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید رضا مشتاقی کاویانی، فرزند حسین، متولد ۱۳۴۲ در شهر اصفهان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مسعود مداحی، فرزند غلامعلی، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان مبارکه استان اصفهان است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان بوشهر

شهید غلامرضا سلیمی، فرزند درویش، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان اهرم استان بوشهر است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق وسایل شخصی همراه پیکر، شناسایی شد.

استان خوزستان

شهید قاسم بلند، فرزند عبدالحسین، متولد شهر اهواز است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان خراسان رضوی

شهید مصطفی بهرآبادی، فرزند حسن، متولد ۱۳۳۴ در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۴ و در عملیات ایذائی والفجر ۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق پلاک هویت،کارت شناسایی و آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید غلامرضا پروانه، فرزند سبحان، متولد ۱۳۳۸ در شهرستان سبزوار استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق پلاک هویت و آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد رضا حقیقی، فرزند محمد حسین، متولد ۱۳۴۳ در شهر مشهد است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید ذبیح الله مؤمنی فر، فرزند ذوالفقار، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان تربت حیدریه استان خراسان رضوی است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید عبدالرضا حمودی، فرزند تبل، متولد ۱۳۴۴ در شهر مشهد است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان چهار محال و بختیاری

شهید سید حسن سیدین بروجنی، فرزند سید خلیل، متولد ۱۳۴۴ در شهرستان بروجن استان چهارمحال و بختیاری است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید رشید رضایی جوانمردی، فرزند خان محمد، متولد ۱۳۴۷ در شهرستان لردگان چهار محال و بختیاری است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق کارت اهدای خون و آزمایش DNA شناسایی شد.

استان سمنان

شهید حسین امینیان، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان شاهرود استان سمنان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید علی اکبر تشرعی، فرزند محمد، متولد ۱۳۴۰ در شهر سمنان است. او در سال ۶۱ و در عملیات محرم به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرهانی ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

استان فارس

شهید سید محمود موسوی نژاد، فرزند سید محمد علی، متولد ۱۳۴۴ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۱ و در عملیات بیت المقدس به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مرتضی فیروزی فرد جهرمی، فرزند محمد حسن، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید کرامت الله کاتبی، فرزند عباس، متولد ۱۳۳۹ در شهرستان جهرم استان فارس است. او در سال ۶۱ در عملیات بیت المقدس و در منطقه شلمچه به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه ماند و در شمار شهدای مفقود الجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

شهید کریم مبرز، فرزند کرم، متولد ۱۳۴۹ در شهرستان لامرد استان فارس است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید غلامحسین دادنام، فرزند حسن، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان لامرد استان فارس است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد جعفر حاجی ستار زاده، فرزند خیر الله، متولد ۱۳۴۳ در شهرستان استهبان استان فارس است. او در سال ۶۵ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۲ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی و پلاک هویت شناسایی شد.

استان قزوین

شهید اکبر مهدی زاده، فرزند علی، متولد ۱۳۴۶ در شهرستان بویین زهرا استان قزوین است. او در سال ۶۴ و در عملیات ایذائی والفجر۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محرمعلی رویتوند غیاثوند، فرزند محمد علی، متولد ۱۳۴۷ در شهر قزوین است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق کارت شناسایی هویتش مشخص شد.

استان گیلان

شهیدحسین رستمی روشن، فرزند نعمت الله، متولد ۱۳۳۹ در شهرستان رودسر استان گیلان است. او در سال ۶۲ و در عملیات خیبر به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره مجنون ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد حسین نژاد دریا کناری، فرزند کردعلی، متولد ۱۳۴۰ در شهرستان لنگرود استان گیلان است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

استان یزد

شهید شعبانعلی عبدالهی سروری، فرزند هدایت، متولد ۱۳۴۱ در شهرستان اردکان استان یزد است. او در سال ۶۱ و در عملیات رمضان به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شرق بصره ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۷ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

استان تهران

شهید سعید دلالت، فرزند عباسعلی، متولد ۱۳۴۵ در شهر تهران است. او در سال ۶۵ و در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه شلمچه ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۳ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

شهید محمد مهدی ماستری فراهانی، فرزند محمد حسین، متولد ۱۳۴۱ در استان تهران است. او در سال ۶۲ و در عملیات والفجر ۴ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه پنجوین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۶ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید مجید ریاضتی چشمه، فرزند حاجی، متولد ۱۳۳۶ در شهر تهران است. او در سال ۶۴و در عملیات ایذائی والفجر۸ به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در جزیره بوارین ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۴ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید حسین اصلان خانی، فرزند عبدالوهاب، متولد ۱۳۴۶ در شهر تهران است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین،تفحص و از طریق آزمایش DNA شناسایی شد.

شهید محمد رضا پیرهادی، فرزند هاشم، متولد ۱۳۴۸ در شهر تهران است. او در سال ۶۷ و در تک دشمن به شهادت رسید، اما پیکر مطهرش در منطقه زبیدات ماند و در شمار شهدای مفقودالجسد قرار گرفت. پیکر این شهید بعد از گذشت ۳۱ سال در جریان عملیات اخیر کمیته جستجوی مفقودین، تفحص و از طریق پلاک هویت شناسایی شد.

****

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر ۱۵۰ شهید دفاع مقدس، ب ا تسلیت شهادت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: حق شناسی از این شهدای عالیقدر اقتضا می‌کند که به پیکرهای آنها ادای احترام کنیم چون این عظمت را این شهدای پاک آفریدند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: امام صادق (ع) می‌فرمایند برای افرادی که در مسیر دانش هستند باید چهار نکته مورد توجه باشد که خداشناسی، دین شناسی و شناخت ایمان و عمل صالح وظیفه انسان است.

رئیس قوه قضائیه گفت: پیمودن راه و شناخت آنچه در ادامه راه، زندگی انسان را تهدید می‌کند از موارد دیگر است.

وی با بیان اینکه شهدایی که در محضر آنها هستیم با ما سخن می‌گویند، اظهار کرد: گوش شنوا می‌خواهد که صدای آنها را بشنود. این شهدا درس خداشناسی به ما می‌دهند و شهدای عالیقدر ما مظهر اخلاص و عبودیت بودند.

رئیسی ادامه داد: پیام شهدا عزت، اقتدار، ایستادگی، مقاومت، احساس مسئولیت، امر به معروف، نهی از بدی‌ها و زشتی‌ها، اطاعت از فرامین رهبری و ذلت نپذیرفتن است که شنیدن این پیام گوش شنوا می‌خواهد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه اظهار کرد: این شهدای عزیز، جان پاک‌شان را برای اقتدار، عظمت و حاکمیت اسلام بر مردم و جامعه اسلامی هدیه کردند.

رئیسی گفت: وظیفه همه ماست که ادای دین به این پیکرهای پاک و عظمتی که شهدای نازنین آفریدند داشته باشیم.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرماید انسانی که در مسیر علم است باید به چند نکته مانند خداشناسی، دین شناسی، شناخت ایمان و عمل صالح برای انجام وظیفه توجه کند و دست آخر باید آسیب‌هایی که زندگی انسان را تهدید می‌کند، بشناسد.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: شهدا مظهر معرفت و شناخت هستند و حقیقتاً با ما سخن می‌گویند، لکن گوش شنوا لازم است که سخن این عزیزان را بشنود، اینها به ما درس خداشناسی می‌دهند و خودشان در مسیر خدا گام برداشته‌اند.

رئیسی با بیان اینکه شهدا مظهر اخلاص، تلاش برای خدا و عبودیت برای پرودگار متعال بودند، خاطرنشان کرد: در محضر شهیدان باید درس عبودیت، بندگی، دلدادگی به خدا و خداشناسی بگیریم.

وی با بیان اینکه شهدا حقیقتاً به خوبی شناختند که دین چه چیزی از آنها می‌خواهد، اظهار کرد: این عزیزان زمان‌شناسانه حرکت کردند و سخن امام (ره) و ولی را خوب شنیدند و به جان خریدند و در این جهان جان و سرمایه خودشان را با خدا معامله کردند.

رئیس قوه قضائیه گفت: شهدا در این تجارت جوانی و جان خودشان را دادند و آینده‌ای رقم زدند که بهشت جاویدان است.

وی ادامه داد: شهدا زمان شناسی را در زمان خود انجام دادند و همه شهدای کربلا برای ما عزیزند. آنها زمان شناس، دین شناس و خداشناس بودند. آنها در زمان خود اقدام متناسب انجام دادند و جامعه و نیازش را به خوبی شناختند.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: شهدا دانستند تهدید دین، علم و یک زندگی سعادتمندانه چیست. آسیب شناسی شهدا بسیار خوب بود و آنها هم دشمن شناس و هم دشمن ستیز بودند. آنان نمونه دشمن شناسی و دشمن شناسی هستند و به ما آموختند انسان سالک باید این دو مؤلفه را به خوبی بداند.

وی با بیان اینکه دشمن ستیزی و دشمن شناسی با یکدیگر فرق دارد، گفت: شهدا در این راه همه هستی خود را دادند. امروز باید بدانیم دشمن چیست و هرچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند.

رئیس دستگاه قضا افزود: آنچه که ما امروز داریم به برکت خون شهدا، به برکت وصیت نامه امام خمینی و به برکت رهنمودهای بصیرت زای امام خامنه‌ای است و دلیل آنکه دشمن می‌خواهد و نمی‌تواند اما ما می‌خواهیم و توانستیم، رمزش خواستن، دلداگی به خدا، ایمان، خطر آفرینی برای خدا و دیدن آینده بسیار روشن است.

رئیسی ادامه داد: عزیزان ما آن روز به میدان رفتند و دشمن را شکست دادند، آثار معنوی خون شهدا محفوظ است اما آن چه شهدا انجام دادند در همین سرزمین و اقلیم اتفاق افتاده و قابل بررسی و روشن است.

وی خاطرنشان کرد: آن روزی که بچه‌های ما و دشمن در میدان رفتند کاملاً قابل ارزیابی است، امروز در همه میدان‌ها پیروزی از آن همه نیروهای انقلاب است.

رئیس قوه قضائیه افزود: دیروز شهدای ما سخن از حق و عدالت، دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشتند امروز این پیام به مردم عالم رسیده است و هرجا سخن از حق خواهی و ایستادن جلو استکبار است امتداد راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیسی ادامه داد: شهدا به ما ایستادگی و مقاومت آموختند. امروز آن چه داریم نه راهبرد مذاکره است و نه تسلیم، امروز هرچه از اقتدار و عزت نصیب ملت شده است در پرتو راهبرد مقاومت اتفاق افتاده است. راهبردی که رهبری بر آن تاکید کردند و گفتند بدانید اگر عقب نشینی کنید دشمن ایستادگی می‌کند، اما بعضی‌ها طور دیگری رقم زدند و حرف‌های دیگری بیان کردند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه با اشاره به سرنگونی پهپاد آمریکایی گفت: بارها آقا فرمودند آن دست مبارکی که به روی ماشه رفت و پهپاد آمریکایی را ساقط کرد نشان داد جمهوری اسلامی در ایستادگی‌اش هیچ تردیدی ندارد و آمریکا را دشمن اصلی می‌شناسد و در مقابل رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها با تمام توان می‌ایستد و با همه قدرت آمادگی دارد آنها را در این میدان پشیمان کند.

رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: من هم حدیث نفس می‌کنم به عنوان یک طلبه و هم به همه مسئولان و دست اندرکاران می‌گویم بیش از همیشه و پیش از همه کارها در فلسفه و وصیت‌نامه بلند شهیدان نگاه کنید. آنها بعد از سلام و احوال پرسی می‌گویند مردم بدانید ما برای خدا و به امر ولی فقیه زمان رفتیم، مردم نگذارید ارزش‌ها در این کشور تنها بماند، مردم بدانید در مقابل دشمنان با همه وجود باید ایستادگی کرد تا علم دین پایدار بماند.

رئیسی گفت: شهدای عالیقدر ما پیام دارند و باید گوش‌های ما شنوا باشند. پیام آنها عزت، اقتدار، ایستادگی، احساس مسئولیت و مقاومت است.

وی افزود: پیام آنها امر به معروف و نهی از بدی‌ها و باز ایستادن از پلشتی‌ها است. پیام ذلت نپذیرفتن در هر شرایطی است و عزیز بودن در همه مراحل است.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: شهدا پیام دارند و خداوند گوش‌های همه ما را برای شنیدن پیام روشن، انسان ساز و رقم زننده شهیدان کرامت فرماید.

وی افزود: همه بدانید خدا از خون شهدا نمی‌گذرد چون متصل به ثارالله است و خدا از خون حسین (ع) نمی‌گذرد چون خون‌خواه حسین خداست.

رئیسی اظهار کرد: خون‌ها در کشور ما و در جبهه‌های جنوب و غرب ما متصل به ثارالله شده است و چون متصل به ثارالله و عاشورا شد امتداد عاشورای حسینی است.

وی تاکید کرد: پیامبر (ص) از خون مطهر شهدا نمی‌گذرد همه ما دست اندرکاران، همه عصرها و نسل‌ها باید بدانیم خدا از خون شهدا نمی‌گذرد.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: درخت پر ثمر انقلاب اسلامی، نهالش در خون مطهر شهیدان است. این خون شهیدان است که این درخت تنومند اتقلاب اسلامی را آبیاری می‌کرده و می‌کند.

رئیسی تاکید کرد: کسانی که به هر دلیلی ناخالصی داشته باشند و ناخالصی را انتشار داده و القا می‌کنند بدانند فکر و عملشان ماندگاری نخواهد داشت.

وی گفت: من تردید ندارم آینده این کشور و نظام به دلیل آن که در محضر ابنای مطهر شهدا قرار دارد درخشان است و از آن صالحین است.

رئیسی خاطرنشان کرد: آینده نه از آن پولداران، زرداران، رابطه داران و نه استکبار است. خداوند وعده داده است مفسدان در آینده هیچ جایی نخواهند داشت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین