|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۴
کد خبر: ۲۶۸۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳
دولت امارات در حالی اعلام کرده در نشست منامه شرکت می‌کند که شماری از بازرگانان این کشور از شرکت در این نشست انصراف دادند.
 دولت امارات در حالی اعلام کرده در نشست منامه شرکت می‌کند که شماری از بازرگانان این کشور از شرکت در این نشست انصراف دادند.

به گزارش فارس، در حالی‌که امشب نشست اقتصادی منامه به عنوان نخستین گام اجرای طرح آمریکایی «معامله قرن» آغاز بکار می‌کند، تعدادی از بازرگانان اماراتی از شرکت در این نشست انصراف دادند.

«عبدالخالق عبدالله» نویسنده و استاد علوم سیاسی در صفحه توئیتر خود نوشت: «آقای کوشنر و شرکت‌کنندگان در کارگروه منامه بدانید که فلسطین فروشی نیست نه با ۵۰ میلیارد دلار و نه حتی ۵۰۰ میلیارد دلار».

وی افزود: «سپاس از بازرگانان اماراتی که از مشارکت در نشست منامه انصراف دادند، این نشست هیچ فایده‌ای برای کسی ندارد».

امارات اعلام کرد که «عبید الطایر» وزیر مشاور در امور مالی این کشور در رأس یک هیأت رسمی در نشست منامه شرکت می‌کند. امارات البته اشاره‌ای به احتمال شرکت بازرگانان و اقتصاددانان این کشور در نشست مذکور نکرده است.

این نشست از امشب به مدت دو روز بنا به دعوت دولت آمریکا و با مشارکت تعدادی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی، امارات، مصر، اردن و مغرب برگزار خواهد شد.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین