|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۶۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
آمریکا هر روز با یک طرحی درصدد خدشه وارد کردن به چهره مقدس نظام اسلامی است که آخرین آن تحریم‌های دیشب بود که عمق کینه دشمنان به مردم و نظام اسلامی را نشان داد.
 سخنگوی شورای نگهبان گفت: تک تک اعضای شورای نگهبان در انجام وظایف، با وجود عقاید و تفکرات شخصی جز در چارچوب قانون اقدام نمی‌کنند.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان طی سخنانی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی با اشاره به نقش مردم در پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: در کشورمان به برکت اسلام و ایثارگری شهدا همه مسائل روشن و شفاف است و مردم عزیزمان در جریان همه جزئیات اداره کشور قرار دارند از همین رو پشتیبان نظام، مقامات و مسئولین هستند.

اهم صحبت‌های وی را به نقل از میزان بخوانید:

* تک تک اعضای شورای نگهبان در انجام وظایف، با وجود عقاید و تفکرات شخصی جز در چارچوب قانون اقدام نمی‌کنند.

* آمریکا هر روز با یک طرحی درصدد خدشه وارد کردن به چهره مقدس نظام اسلامی است که آخرین آن تحریم‌های دیشب بود که عمق کینه دشمنان به مردم و نظام اسلامی را نشان داد.

*سیاست نظام در قبال این رژیم بدعهد(آمریکا) که پایبند به هیچ کدام از تعهداتش نیست، مقاومت و ایستادگی است.

* شورای نگهبان نیز همسو با مردم در جهت حفظ منافع ملی و پاسداری از حقوق مردم گام برداشته و به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

* همانطور که آماده شنیدن حرف حسابی و نقد هستیم تا اشکالات را در صورت وجود برطرف کنیم اما نسبت به حرف نامربوط چیزی را نخواهیم شنید.

* برای شورای نگهبان فرقی نمی‌کند چه گروه یا جناحی در انتخابات شرکت می‌کند و آنچه ملاک عمل شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها قرار می‌گیرد قانون است.

ممکن است انتخابات جاری الکترونیکی برگزار شود

کدخدایی همچنین در گفتگویی با اشاره  به آخرین اقدامات انجام‌شده برای الکترونیکی برگزار شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شورای نگهبان در ادوار گذشته انتخابات، نظراتش درباره چگونگی و شرایط الکترونیکی شدن انتخابات مجلس را اعلام کرده است.

اهم اظهارات وی در گفتگو با تسنیم را در ادامه بخوانید:

* شورای نگهبان مخالفتی با الکترونیکی شدن انتخابات در همه سطوح، ندارد. موضوع مهم در این رابطه این است که می‌بایست امنیت و نیز پاسداری از آرای مردم در روند الکترونیکی شدن انتخابات احراز شود که هنوز دوستان ما در وزارت کشور موفق به این امر نشده‌اند.

* در صورتی که مسئله امنیت و نیز حفاظت از آرای رأی‌دهندگان در جریان الکترونیکی شدن انتخابات برای شورای نگهبان احراز شود، مشکلی از این حیث وجود ندارد، اما این شروط باید رعایت شود.

* جلسات برای این امر بین وزارت کشور و شورای نگهبان در حال برگزاری است.

* اگر امنیت و حفاظت از آرای رأی‌دهندگان تأمین شود، ممکن است انتخابات دوم اسفند به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

* با توجه به اینکه ممکن است بعضی از بخش‌ها نظیر سخت‌افزار و نرم‌افزار تغییر کرده باشد، ایرادات شورای نگهبان نسبت به الکترونیکی شدن انتخابات می‌بایست در هر دوره مجدداً بررسی شود.

منبع : میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین