|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۲۶۸۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
چند روز اخیر مطالبی در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر استفاده غیر مجاز از واکس کفش در تهیه دونات خوراکی در اصفهان منتشر شده بود.
مدیر گروه بهداشت محیط مرکز بهداشت اصفهان گفت: استفاده از واکس کفش در تهیه دونات خوراکی در اصفهان صحت ندارد و خبرهای منتشر شده در این زمینه نادرست است.

چند روز اخیر مطالبی در برخی شبکه های اجتماعی مبنی بر استفاده غیر مجاز از واکس کفش در تهیه دونات خوراکی در اصفهان منتشر شده بود.

حسین صفاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیش از ۹۰ درصد از دونات های عرضه شده در واحدهای صنفی در کارگاه های مجاز و مورد تایید تهیه می شود و مرکز بهداشت روی آنها نظارت دارد.

وی با بیان اینکه از ۲ هفته گذشته نیز بازرسی های شدیدتری بر روی واحدهای عرضه کننده دونات آغاز شده است، اظهار داشت: برخی واحدهای تولیدی از پودر کاکائو برای تزیین روی دونات استفاده می کنند که با نظارت صورت می گیرد.

صفاری با بیان اینکه پارافین موجود در کاکائو، خوراکی است و به هیچ عنوان قابل قیاس با واکس کفش نیست، تاکید کرد: طعم و ظاهر واکس کفش نیز مشخص و متمایز با پودر کاکائو و به راحتی قابل تشخیص است.

وی با بیان اینکه منبع موثق و قانونی برای نظارت و اعلام اخبار مربوطه در این زمینه، مرکز بهداشت است، اضافه کرد: آزمایش های لازم برای بررسی کیفیت مواد غذایی نیز توسط این مرکز انجام می شود و مرجع تصمیم گیری و صدور احکام است.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین