|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۲۶۸۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
شرکت فضایی «اسپیس ایکس» ( SpaceX) روز سه شنبه ۲۵ ژوئن (۴ تیر) موشک «فالکون هوی» خود را ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت شرق آمریکا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب کرد.
موشک «فالکون هوی» متعلق به شرکت اسپیس ایکس بامداد امروز - سه‌شنبه - با موفقیت به مدار زمین پرتاب شد، این موشک حامل ۲۴ ماهواره، خاکستر ۱۵۲ نفر از افراد درگذشته ناسا و همچنین یک ساعت اتمی است.

شرکت فضایی «اسپیس ایکس» ( SpaceX) روز سه شنبه ۲۵ ژوئن (۴ تیر) موشک «فالکون هوی» خود را ساعت ۲:۳۰ بامداد به وقت شرق آمریکا از پایگاه فضایی کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به فضا پرتاب کرد.

این سومین سفر موشک فالکون هوی بود. اولین پرتاب موشک فالکون هوی در سال ۲۰۱۸ صورت گرفت و دومین پرتاب آن در ماه آوریل بود که یک ماهواره مخابراتی عربستان سعودی را به مدار زمین برد. این بار فالکون هوی در سومین سفر خود به فضا حامل ۲۴ ماهواره وزارت دفاع و سایر مشتریان خود است.

دو بوسترهای پهلویی موشک فالکون هوی که در مأموریت قبلی نیز استفاده شده بودند، چند دقیقه پس از پرتاب بر روی زمین در پایگاه فضایی کیپ کاناورال فرود آمدند. اما چند دقیقه بعد بوستر مرکزی این راکت نتوانست فرود موفقیت آمیزی داشته باشد. این بوستر سعی داشت بر روی یک کشتی بدون سرنشین به نام «البته من هنوز زنده هستم» در ساحل فلوریدا در اقیانوس اطلس فرود آید اما تصاویر زنده ویدیویی گرفته شده از این کشتی نشان داد که قسمت مرکزی این بوستر نتوانست بر روی هدف خود فرود آید و در آب منفجر شد. این دومین بار است که بوستر مرکزی راکت فالکون هوی قادر به فرود موفق نشده است.

فالکون هوی پس از جدا شدن بوسترها، مأموریت ۶ ساعته خود را آغاز کرد تا ۲۴ ماهواره و خاکستر ۱۵۲ نفر از افراد درگذشته ناسا را به مدار زمین ببرد. این موشک به‌علاوه حامل یک ساعت اتمی اعماق فضا و یک بادبان خورشیدی نیز است.

این اولین بار است که وزارت دفاع آمریکا اجازه داده است سخت‌افزار این وزارتخانه سوار بر راکتی که پیش از این استفاده شده است، به فضا پرتاب شود.

همچنین به گفته الون ماسک این مأموریت یکی از سخت‌ترین پرتاب‌های موشک فالکون هوی است. تنوع و پیچیدگی ماهواره‌های ارسالی و بار آنها دلیل سختی این عملیات اعلام شده است.

به گفته اسپیس ایکس یکی از ماهواره‌هایی که در این مأموریت به آسمان ارسال شده است حامل ساعت اتمی اعماق فضا است که شیوه مسیریابی ربات‌ها و فضانوردان را در فضا دگرگون می‌کند. ماهواره دیگر حامل یک ابزار آزمایشی است که نحوه هدایت فضاپیماها به سمت مقصدشان را تغییر می‌دهد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین