|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۶۸۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۰
فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بیانیه‌‌ای از آغاز اجرای عملیات امنیتی برای تامین امنیت ۱۲۰ کیلومتر مربع از مرزهای عراق با سوریه خبر داد.
 فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در بیانیه‌‌ای از آغاز اجرای عملیات امنیتی برای تامین امنیت ۱۲۰ کیلومتر مربع از مرزهای عراق با سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، نیروهای الحشد الشعبی عملیات خود برای تامین امنیت ۱۲۰ کیلومتر مربع از مرزهای عراق با سوریه در حد فاصل استا‌ن‌های الانبار و‌ نینوی  را آغاز کرد.

الحشد الشعبی روز دوشنبه در بیانیه‌ای که در صفحه توئیتر آن منتشر شده، گفت که «تیپ نوزدهم فرماندهی الحشد الشعبی در الانبار عملیات تامین امنیت مرزهای عراق با سوریه را اجرا کرده است».

در ادامه بیانیه آمده که «نیروهای الحشد در مناطق وادی صواب، روستای صویب و البو خلیفه و برخی دیگر از مناطق مرزی دو کشور مستقر هستند».

عراق و سوریه در ماه مه گذشته درباره افزایش هماهنگی‌های امنیتی با یکدیگر برای مبارزه با گروه‌های جنایتکار به توافق رسیده بودند.

نیروهای عراقی پیشتر نیز گروه تروریستی داعش را در خاک سوریه هدف قرار داده بودند و دولت سوریه نیز با آنها مخالفت نکرده بود.

همچنین برخی از کشورهای عربی و منطقه‌ای برای بهبود روابط خود با نظام سوریه تمایل خود را در زمینه همکاری با دولت سوریه برای پاکسازی آن از خطر تروریسم داعش و دیگر گروه‌های تروریستی اعلام کرده‌اند.

«میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل دوشنبه‌شب در نشست شورای حقوق بشر در ژنو گفت که ۵۵ هزار نفر از عناصر داعشی در عراق و سوریه مستقر هستند (جزئیات بیشتر).
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین