|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۷۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از عدم تمایل شاناهان برای تصدی وزارت دفاع آمریکا خبر داد و نامزد جدیدی را برای تصدی این وزارت معرفی کرد.
 رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری از عدم تمایل شاناهان برای تصدی وزارت دفاع آمریکا خبر داد و نامزد جدیدی را برای تصدی این وزارت معرفی کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز سه‌شنبه نامزد جدیدی را برای تصدی وزارت دفاع این کشور معرفی کرد.

وی در پیامی توئیتری نوشت: «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع که عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته تصمیم گرفته تا در مسیر تایید (در کنگره) قرار نگیرد تا بتواند زمان بیشتری را برای خانواده خود اختصاص دهد.

ترامپ در ادامه نوشت: من از پاتریک به دلیل خدمات برجسته‌اش قدردانی می‌کنم و «مارک اسپر» وزیر ارتش را به عنوان سرپرست جدید وزیر دفاع معرفی می‌کنم. من مارک را می‌شناسم و تردیدی ندارم که عملکرد خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

اسپر از سال 2017 تاکنون به عنوان عالی‌ترین مقام غیرنظامی در مجموعه وزارت دفاع آمریکا مشغول فعالیت بوده است. وی در وزارت دفاع آمریکا مسئولیت‌های مربوط به نیروی انسانی، سربازان ذخیره، سامانه‌های تسلیحاتی و امور مالی ارتش آمریکا را بر عهده داشته  است.

چند روز پیش شبکه خبری ان‌بی‌سی خبر داده بود که ممکن است ترامپ فرد دیگری را به جز شاناهان برای تصدی وزارت دفاع معرفی کند.

شاناهان ۵۶ ساله که در سال ۲۰۱۷ به عنوان قائم مقام وزارت دفاع آمریکا به دولت ترامپ پیوسته، از زمان استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق در دی ماه ۱۳۹۷ سرپرست این وزارتخانه بوده است.

ترامپ دوم دی ماه بود که در پیام توییتری اعلام کرده بود: «خرسندم که اعلام کنم که پاتریک شاناهان معاون بسیار مستعد وزارت دفاع، از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ (۱۱ دی ) سرپرستی وزارت دفاع را بر عهده می‌گیرد. پاتریک در هنگام فعالیت به عنوان معاون و پیش از آن در "بوئینگ" فهرست بلندی از دستاورد دارد. او فوق‌العاده خواهد بود.».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین