|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۳۶
کد خبر: ۲۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴
یک سناتور دموکرات آمریکایی و از منتقدان رئیس جمهور این کشور از خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای سال 2015 انتقاد کرد.
 یک سناتور دموکرات آمریکایی و از منتقدان رئیس جمهور این کشور از خروج «دونالد ترامپ» از توافق هسته‌ای سال 2015 انتقاد کرد.

 به گزارش فارس، یک سناتور دموکرات آمریکایی و از منتقدان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، از خروج  یکجانبه دولت کشورش از برجام انتقاد کرد.

سناتور «پاتریک لیهی» دوشنبه حین برگزاری نمایشگاه هوایی در پاریس در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس»  ضمن اظهار نظر درباره تصمیم جدید ایران درباره افزایش میزان اورانیوم غنی شده،  با گلایه از اقدام‌های یکجانبه رئیس جمهور آمریکا در خصوص برجام گفت، تصمیم ترامپ در خروج از توافق هسته‌‌ای سال 2015 «احمقانه» بود.

بر اساس این گزارش، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی امروز در نشستی خبری در محل تاسیسات آب سنگین اراک (خنداب) گفت که با شتاب گرفتن روند تولید اورانیوم غنی‌شده 3.67 درصد، ذخایر اورانیوم غنی‌شده کشور نهایتا تا ششم تیر از سقف 300 کیلو عبور خواهد کرد.

این اقدامات پس از آن انجام شد که شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در 18 اردیبهشت 1398 با صدور بیانیه‌ای از توقف برخی اقدامات تهران ذیل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خبر داده و و به کشورهای باقیمانده در توافق هسته‌ای 60 روز فرصت داد تا تعهدات خود به ویژه در حوزه‌های بانکی و نفتی را اجرا کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این سناتور آمریکایی افزود، «وقتی کار احمقانه‌ای کرده‌ایم، دیگر دشوار می‌توانیم حرف چندان زیادی بزنیم.»

سناتور پاتریک لیهی در ادامه اظهار نظر خود مدعی شد که تصمیم امروز ایران در زمینه افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده، این کشور را در وضعیت دشوار قرار می‌دهد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین