|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۲۶۷۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
روحانی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری و همکاری های بین ایران و چین در زمینه های مختلف بویژه انرژی، حمل و نقل، راه آهن و ایجاد شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، اجرای سهل تر توافقات بین دوکشور اهمیت اساسی دارد.
 رئیس جمهور با اشاره به روابط بلند مدت و راهبردی ایران و چین، بر ضرورت تسریع در اجرای توافقات بین دو کشور تاکید کرد و اظهارداشت: همکاری های تهران -پکن محدود به هیچ حوزه ای نیست و جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد روابط دو کشور را در همه حوزه ها بیش از پیش توسعه دهد.

 حجت الاسلام والمسلین  حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید چین در تهران، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه ای برای توسعه روابط با چین قائل است، گفت: دو کشور درباره مسایل منطقه ای و بین المللی اشتراک نظر دارند و این روابط پیوسته و رو به توسعه است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه "حفظ استقلال" برای دو کشور بسیار مهم است، ادامه داد: یکجانبه گرایی مورد مخالفت هر دو کشور و مسیری نادرست و خطرناک برای منطقه و جامعه بین المللی است.

 روحانی با اشاره به حجم بالای سرمایه گذاری و همکاری های بین ایران و چین در زمینه های مختلف بویژه انرژی، حمل و نقل، راه آهن و ایجاد شهرک های صنعتی، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی، اجرای سهل تر توافقات بین دوکشور اهمیت اساسی دارد.

رئیس جمهور همچنین، ایجاد پروژه "کمر بند – راه" را احیای جاده تاریخی ابریشم عنوان و تاکید کرد: از مشارکت بیشتر چین در توسعه بنادر جنوبی و حمل و نقل در ایران استقبال می کنیم.

 روحانی گفت: جمهوری اسلامی ایران از توسعه زیر ساخت ها برای ادامه روابط راهبردی و پایدار با چین استقبال می کند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، علاقمند به حفظ برجام است، گفت: نقش چین در این باره بسیار مهم است و پکن می تواند کمک شایان توجهی برای اجرای تعهدات طرفین برجام کند.

 روحانی با بیان اینکه همکاری دو کشور در حفظ ثبات منطقه اهمیت اساسی دارد، گفت: ایران و چین در کنار هم می توانند برای مبارزه کامل و ریشه کنی تروریسم در منطقه و آسیا همکاری کنند.

 "چانگ هوآ" سفیر جدید چین در تهران نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور، به سوابق تاریخی روابط گسترده بین دو ملت ایران و چین اشاره کرد و اظهارداشت: چین بدنبال تعمیق روابط راهبردی خود با ایران است.

سفیر چین در تهران با اشاره به اهمیت جمهوری اسلامی ایران در منطقه، گفت: توسعه و همکاری هر چه بیشتر دو کشور در حوزه های فرهنگی، تجاری، انرژی و حمل و نقل سیاست چین است و  با اجرای توافقات، اعتماد سیاسی و همکاری بین دو کشور افزایش می یابد.

انتهای پیام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین