|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۳۰
کد خبر: ۲۶۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
درست است که عنوان این مقاله غذاهای مضر برای آسم است، اما لازم دیدیم در ابتدای کار شما را با مواد غذایی مفید برای آسم آشنا کنیم.
 درست است که عنوان این مقاله غذاهای مضر برای آسم است، اما لازم دیدیم در ابتدای کار شما را با مواد غذایی مفید برای آسم آشنا کنیم.

البته این را فراموش نکنید که خوردن غذاهای مناسب و رژیم غذایی هرگز به عنوان درمان قطعی آسم شناخته نشده اند اما حتما می توانند به درمان شما کمک کنند.

از این رو به این نوشته ها توجه لازم را داشته باشید : افرادی که دچار آسم هستند باید در هر روز حداقل 10 عدد خرما مصرف کنید. به یاد داشته باشید خوردن انجیر خشک خیس شده در آب جوشیده می تواند برای شما بسیار کارآمد باشد. بهتر است همیشه 2 بار در روز شیر داغ با خرما میل کنید، عسل و بادام درختی نیز برای این بیماری مفید می باشد. یکی از نوشیدنی هایی که برای این بیماری مفید می باشد با ترکیب 500 گرم آب زرشک، 500 گرم آب سیب، 250 گرم آب لیموترش و 500 گرم عسل به دست می آید. بعد از مخلوط کردن این موارد با یکدیگر بهتر است آنها را کمی حرارت دهید تا غلیظ شوند، برای درمان آسم باید روزانه 2 بار و در هر بار 2 قاشق غذا خوری از آن را میل بفرمایید. به یاد داشته باشید برای بیماران آسم مخلوط آب و عسل بسیار مفید می باشد، گفته شده است که مصرف منیزیم در کنترل این بیماری بسیار مواثر است، این منیزیم بیشتر در مغز ها حبوبات، غلات و سبزیجات ها یافت می شود. میوه و سبزیجات تازه برای درمان این بیماری بسیار مفید می باشد، میوه هایی از جمله : زردآلو، لیموشیرین و ترش تازه، توت فرنگی، انار، پرتقال، سیب، گلابی، انگور، کیوی و شلغم، موز.

غذاهای مضر برای آسم
در این مقاله در رابطه با غذاهای مضر برای آسم نوشته ایم، بهتر است بدانید مصرف یکسری از غذا ها می تواند بیماری شما را شدت ببخشد، از این رو با ما همراه باشید تا با غذاهای مفید و مضر برای این بیماری آشنا شوید. طبق تحقیقات انجام شده چاقی یکی از عوامل تشدید بیماری آسم می باشد، علاوه بر آن درمان برای بیمارانی که چاق هستند بسیار پیچیده تر و دشوار تر می شود. اما استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و البته حفظ وزن متعادل می تواند مدیریت و درمان این بیماری را سهولت ببخشد. به یاد داشته باشید بیمارانی که به آسم مبتلا می باشند باید از خوردن این غذا ها اجتناب نمایند :

غذاهایی که دارای سولفات می باشند، این سولفات در میوه های خشک شده یافت می شود، سولفات در واقع یک ماده نگهدارنده است که بیشتر در این موارد یافت می شود : میوه های خشک، ترشی و شور، ماراسچیو آلبالو، میگو، آب لیمو.
غذاهایی که با خوردن آنها در معده شما ایجاد گاز می شود، مثل لوبیا و کلم و البته پیاز دیگر غذاهایی که این مشکل را برای شما ایجاد می کنند عبارتند از : لوبیا، کلم، نوشیدنی های کربناته، سیر و غذاهای سرخ شده.
غذاهایی که دارای مواد نگهدارنده هستند.

آسم بیماری ارثی است
جالب است بدانید یکی از بیشترین عوامل بروز آسم موارد ارثی می باشد، بیشتر کسانی که در رابطه با بیماری آسم مراجعه می کنند دارای سابقه آسم در خانواده خود می باشند، از این رو به کسانی که در خانواده هایی هستند که بیماری آسم در آنها وجود داشته است پیشنهاد می شود از محرک های آسم دوری کنند و روش زندگی خود را طوری برنامه ریزی کنند که از خطر ابتلا به این بیماری دور باشند. افرادی که دچار بیماری آسم هستند دارای شش هایی تحریک پذیر می باشند و محرک های این بیماری به راحتی روی آنها تاثیرات زیادی می گذارد، که اصولا دلیل این تاثیر گذاری زیاد، کم کاری سیستم ایمنی بدنشان می باشد. در واقع آسم یک بیماری التهاب زا می باشد که اصولا با بیشتر کردن میزان آنتی اکسیدان ها در بدن می تواند بهبود یابد. به یاد داشته باشید که تغذیه با شیر مادر نیز می تواند در درمان این بیماری بسیار مواثر باشد. پزشکان به این نتیجه رسیده اند که وجود خانه های قدیمی و آن خانه هایی که آفتاب کمتری می بینند بیشتر در بروز این بیماری تاثیر می گذارید، آن خانه هایی که مرطوب و نمناک هستند بیشتر به قارچ ها دچار می شوند. البته این قارچ ها ممکن است از طریق غذاهای آغشته با قارچ وارد بدن ما شوند.

درمان آسم چگونه است
برای درمان این بیماری بهترین راه کنترل این بیماری است، که البته این کنترل با مصرف دارو های صحیح که پزشکتان تجویز کرده است انجام می شود. البته دوری از محرک های آسم برای درمان این بیماری بسیار مواثر می باشد، به یاد داشته باشید که نوع داروی مصرفی شما با توجه به نوع بیماری شما متفاوت باشد. داروهایی که برای آسم وجود دارند می توانند استنشاقی باشند یا به صورت قرص مصرف شوند. این دارو ها می توانند سریع الاثر باشند یا در مدت زمانی طولانی اثر خود را نشان دهند. داروهای سریع الاثر به شما این امکان را می دهند که زمانی که دچار حمله هستید از آنها استفاده کنید تا حمله شما را بهبود یابد، اما داروهای طولانی اثر زمانی که دچار حمله شده اید دیگر به شما هیچ کمکی نمی کنند و تنها برای پیشگیری از حمله مناسب هستند، از این رو می توان گفت همراه داشتن داروهای سریع الاثر بسیار واجب و البته ضروری می باشد. به یاد داشته باشید که شما با کنترل کردن بیماری آسم می توانید از بروز حمله ها جلوگیری کنید یا حتی موجب درمان این بیماری شوید. به یاد داشته باشید برنامه ای که دکتر برای آماده کرده است را دم دست بگذارید تا کسی به غیر از خود شما از آن خبر داشته باشد تا در صورت لزوم طبق آن با شما رفتار نماید. اگر مدتی طولانی است که هیچگونه از علائم آسم را ندارید بازهم داروهای طولانی اثر خود را مصرف کنید تا پزشک به شما اجازه استفاده کردن از آن را بدهد. شما با رعایت این مواردی که در این مقاله گفته شد می توانید به صورت جدی از بروز این بیماری جلوگیری نمایید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین