|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۴
کد خبر: ۲۶۶۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶
وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.
  وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»؛ «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه (23 خرداد) ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرد.

وی گفت: «ارزیابی دولت آمریکا این است که جمهوری اسلامی ایران مسئول حملاتی است که امروز در دریای عمان اتفاق افتاد. این ارزیابی، مبتنی بر داده‌های اطلاعاتی، سلاح‌های مورد استفاده، سطح تخصص مورد نیاز برای انجام این عملیات، حملات اخیر ایران به کشتی‌ها و این واقعیت است که هیچ گروه نیابتی از منابع و مهارت کافی برای انجام عملیاتی با این سطح از پیچیدگی نیست.»

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد ایران روز 12 آوریل به دنیا قول داد انتقال نفت از طریق تنگه هرمز را متوقف خواهد کرد. او ادعا کرد ایران اکنون در حال اقدام برای عملی کردن این وعده است.

پامپئو در ادامه پس از نقل قول بخشی از توئیت «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در واکنش به حادثه دریای عمان گفت که دنیا این ماجرا را همانند ظریف، «خنده‌آور» نمی‌داند.

ظریف در توئیتر نوشته بود: «حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفتگوهایی گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود. مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالا امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند. مجمع گفتگوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین