|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۲۶۶۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۰
وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای گفت که نیروهای مسلح این کشور چند پایگاه و انبار مهمات گروه پ‌ک‌ک در شمال عراق را منهدم کردند.
 وزارت دفاع ترکیه با انتشار بیانیه‌ای گفت که نیروهای مسلح این کشور چند پایگاه و انبار مهمات گروه پ‌ک‌ک در شمال عراق را منهدم کردند.

به گزارش فارس به نقل از آناتولی، وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه‌شب با انتشار بیانیه‌ای از انهدام شماری از پایگاه‌ها و انبار مهمات متعلق به گروه پ‌ک‌ک خبر داد.

وزارتخانه مزبور تاکید کرد که «نیروهای مسلح ترکیه طی عملیات "پنجه عقاب"، چند پایگاه و انبار مهمات گروه تروریستی پ‌ک‌ک را در مناطق متینا، گارا و زاپ واقع در شمال عراق منهدم کرده‌اند».

نیروهای مسلح ترکیه در شمال عراق در ادامه عملیات ضد تروریستی «پنجه عقاب» طی 13 روز اخیر، 43 عضو پ‌ک‌ک  را از پای درآورده‌اند.

وزارت دفاع ترکیه گفت که در چارچوب این عملیات، همچنین 53 بمب دست‌ساز و مین امحا و 74 پناهگاه و مخفیگاه تروریست‌ها منهدم شد.

عملیات ضد تروریستی «پنجه عقاب» از روز 27 می 2019 با هدف نابودی مواضع تروریست‌ها در منطقه خاکورک واقع در شمال عراق آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

انجام عملیات‌های ترکیه در شمال عراق به بهانه مبارزه با پ‌ک‌ک در حالی انجام می‌شود که وزارت خارجه عراق چندی پیش از احضار «فاتح یلدز» سفیر ترکیه در بغداد در اعتراض به نقض مکرر حریم هوایی عراق از سوی آنکارا خبر داده بود.

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای گفت که سفیر ترکیه در بغداد را احضار و مراتب اعتراض خود نسبت به نقض مکرر حریم هوایی عراق توسط ترکیه را تسلیم وی کرده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ‌ک‌ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ‌ک‌ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت.

این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین