|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۲
کد خبر: ۲۶۶۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۰
رسانه‌ای نزدیک به عربستان سعودی نخستین تصاویر از فرودگاه أبها را که چهارشنبه هدف حمله موشکی یمن قرار گرفت، منتشر کرد.
 رسانه‌ای نزدیک به عربستان سعودی نخستین تصاویر از فرودگاه أبها را که چهارشنبه هدف حمله موشکی یمن قرار گرفت، منتشر کرد.

به گزارش فارس، روزنامه‌ای نزدیک به عربستان سعودی برای اولین بار تصاویری از فرودگاه أبها این کشور منتشر کرد هدف حمله موشکی ارتش یمن قرار گرفته است.

روزنامه الشرق الاوسط چهارشنبه (۲۲ خرداد) با انتشار این تصاویر نوشت: «تصاویر اولیه از فرودگاه بین‌المللی ابها بعد از حمله [موشکی] حوثی‌ها بامداد امروز».


یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بامداد چهارشنبه یک موشک کروز (هدایت شونده) را به سمت فرودگاه منطقه أبها شلیک کرد و به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، موشک شلیک شده با دقت به هدف خود اصابت کرده است.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی با اذعان به این حمله، اقدام ارتش یمن را «اقدام تروریستی» توصیف کرد و مدعی شد که حادثه ساعت دو بامداد اتفاق افتاده و ۲۶ غیرنظامی به سبب اصابت موشک زخمی شده‌اند.

ائتلاف مذکور و وزیر امور خارجه بحرین با طرح ادعاهای قبلی خود علیه ایران مدعی شدند که «هدف گرفتن فرودگاه أبها ثابت می‌کند که حوثی‌ها از ایران سلاح‌های منحصربه‌فرد دریافت کرده‌اند».


این ادعای ائتلاف سعودی و مقام بحرینی در حالی است که یمن از زمان اعلان جنگ علیه خود شدیدا از دریا، خشکی و آسمان در محاصره است و همه راه‌های ورودی به یمن تحت کنترل ائتلاف مذکور است.

موشک کروزی که امروز شلیک شده، ۲۵۰۰ کیلومتر بـُرد دارد و خطای آن کمتر از یک متر و نصف است و می‌تواند سرجنگی‌ای به وزن ۴۵۰ کیلوگرم حمل کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین