|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۲۶۴۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
"چوان لیکپای" ۸۰ ساله، نخست‌وزیر سابق تایلند در اولین جلسه کاری مجلس سفلی (پارلمان) با ۲۵۸ رای موافق و ۲۳۵ رای مخالف به عنوان رئیس پارلمان منصوب شد. او مقابل رقیبی به پیروزی رسید که مورد حمایت اکثر احزاب لیبرال بود.
 یک نامزد مورد حمایت ارتش تایلند با اکثریت آراء به عنوان رئیس پارلمان این کشور انتخاب شد تا سلطه ارتش در دولت آتی، پنج سال پس از کودتا، دوچندان شود.

 به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، "چوان لیکپای" ۸۰ ساله، نخست‌وزیر سابق تایلند در اولین جلسه کاری مجلس سفلی (پارلمان) با ۲۵۸ رای موافق و ۲۳۵ رای مخالف به عنوان رئیس پارلمان منصوب شد. او مقابل رقیبی به پیروزی رسید که مورد حمایت اکثر احزاب لیبرال بود.

حزب حامی ارتش تایلند موسوم به "پالانگ پراچارات" که چوان لیکپای را نامزد کرده بود، برای رهبری دولت جدید به ریاست پرایوث چان-اوچا که احتمالاً ظرف چند هفته آتی تشکیل می‌شود، انتخاب شده است. پرایوث چان-اوچا، رهبر خونتای تایلند است و از زمان کودتا به عنوان نخست‌وزیر در راس امور حضور دارد.

رای‌گیری برای نخست‌وزیری به صورت مشترک از سوی ۵۰۰ عضو پارلمان و ۲۵۰ عضو سنای تایلند انجام می‌شود و از آنجا که پرایوث چان-اوچا به انتصاب قانونگذارانی در سنا کمک کرده بود، از حمایت کافی در دو مجلس برخوردار است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین