|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، ۱۲ عضو هیات رئیسه مجلس در سال پایانی مجلس دهم را انتخاب کردند که بر اساس آن سهم فراکسیون نمایندگان ولایی در این دوره از انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیش از سایرین بود.
 در جریان انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ترکیب هیأت رئیسه نسبت به سال گذشته تنها یک تغییر داشت و آن هم حذف علی مطهری از سمت نایب رئیسی مجلس بود.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه‌) مجلس شورای اسلامی، ۱۲ عضو هیات رئیسه مجلس در سال پایانی مجلس دهم را انتخاب کردند که بر اساس آن سهم فراکسیون نمایندگان ولایی در این دوره از انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیش از سایرین بود.

در این دوره از انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی فراکسیون امید برای هر ۱۲ عضو هیات رئیسه کاندیدا معرفی کرد، این در حالی است که فراکسیون نمایندگان ولایی بدون اعلام نظر درباره ریاست مجلس دو کاندیدای نایب رئیسی، چهار کاندیدای دبیری و یک کاندیدای کارپردازی مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد و فراکسیون مستقلین هم با تاکید بر حمایت از علی لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست مجلس شورای اسلامی درباره نواب رئیس اعلام نظر نکرد و دو کاندیدای دبیری و دو کاندیدای کارپردازی را معرفی کرد.

اگر چه طبق اعلام رسمی هر سه فراکسیون سیاسی مجلس عنوان کردند که ائتلافی نکرده اند، اما فهرست منتشره از سوی فراکسیون ولایی و مستقلین نشان دهنده این است که ائتلاف نانوشته‌ای بین این دو فراکسیون وجود داشته است.

تنها تغییر ترکیب هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نسبت به سال گذشته حذف علی مطهری، کاندیدای فراکسیون امید از نایب رئیسی و جایگزینی آن با عبدالرضا مصری، کاندیدای فراکسیون نمایندگان ولایی بود که باعث شد تعداد کرسی‌های فراکسیون امید در هیات رییسه کاهش یابد و به تعداد کرسی های فراکسیون نمایندگان ولایی در هیات رییسه اضافه شود.

بر این اساس سهم فراکسیون مستقلین در هیات رئیسه سال پایانی مجلس شورای اسلامی یک کرسی ریاست (علی لاریجانی) و دو کرسی کارپردازی (نعمتی و آشوری) است. سهم فراکسیون امید یک کرسی نایب رئیسی (پزشکیان) و سه کرسی دبیری (رحیمی، وکیلی و یوسف نژاد) بود و فراکسیون نمایندگان ولایی که بیشترین سهم را در ترکیب هیات رئیسه دارد یک سهم نایب رئیسی (مصری) سه سهم دبیری (قاضی زاده، رنجبرزاده و امیر آبادی) و یک سهم کارپردازی (اسدالله عباسی) دارد.

نگاهی به نتیجه انتخابات هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در سال پایانی نشان دهنده این است که فراکسیون امید که سال گذشته توانسته بود اکثر کرسی‌های هیات رئیسه را از آن خود کند، امسال چهار کرسی از مجموع ۱۲ کرسی هیات رئیسه را در اختیار دارد و در مقابل فراکسیون نمایندگان ولایی با قدرت نمایی سهم خود را از چهار کرسی هیات رئیسه به پنج کرسی افزایش داده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین