|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۲۶۴۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
بهترین نسخه برای خلاص شدن از چربی‌های شکم، مخلوط عسل و سیر است که بنا بر رخی تحقیقات در یک ماه ۱۰ کیلو لاغرتان می‌کند.
 بهترین نسخه برای خلاص شدن از چربی‌های شکم، مخلوط عسل و سیر است که بنا بر رخی تحقیقات در یک ماه ۱۰ کیلو لاغرتان می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

تاثیر غذا‌های تند بر کاهش وزن

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می‌دهد افرادی که غذاهای تند می‌خورند با کاهش خطر مرگ روبه‌رو هستند؛ افرادی که کم‌تر از یک بار در هفته خوراکی‌های تند می‌خوردند نسبت به افرادی که بیش از ۶ یا هفت وعده در هفته غذاهای تند مصرف می‌کردند با کاهش نسبی ۱۴ درصدی خطر مرگ و میر مواجه بودند.

این بررسی بیان می‌کند بهتر است خوراکی‌هایی تازه‌ مانند فلفل تازه را به جای محصولات فراوری شده‌ای مانند انواع سس‌های تند یا فلفل خشک‌ مصرف کرد؛ فلفل قرمز تازه منبع غنی مواد فعال‌کننده‌ زیستی شامل کپسایسین، ویتامین C و دیگر مواد مغذی مانند ویتامین A ،K، و ۶ B، و پتاسیم است. از طرف دیگر خوراکی‌های تند باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شوند و از این رو می‌توانند در کاهش وزن به کمک‌کنند.

نسخه‌ای برای خلاصی از چربی‌ دور شکم

نسخه ها و رژیم های غذایی مختلفی برای کاهش وزن ارائه شده اما به شکل فعال به لاغر شدن شکم و آب شدن چربی های اطراف آن کمک نمی‌کند.

به عقیده بسیاری از کارشناسان تغذیه، بهترین نسخه برای این موضوع، مخلوط عسل و سیر است که بنا بر ادعای برخی از افراد باعث می‌شود شخص در یک ماه ۱۰ کیلو وزن کم کند، به این ترتیب که هر روز یک فنجان از این معجون را قبل از خواب بنوشد.

برای تهیه این معجون، یک حبه سیر را له کرده و در یک فنجان آب داغ قرار دهید، سپس یک قاشق عسل طبیعی به آن اضافه کرده و قبل از خواب میل کنید.

گیاه خوش طعمی که از لخته شدن خون جلوگیری می‌کند

محققان در دانه‌های گوجه فرنگی ماده ای کشف کردند که همانند قرص آسپرین میتواند جلوی لخته شدن خون را گرفته و به گردش طبیعی خون کمک می‌کند؛ این ماده به گردش طبیعی خون انسان کمک کرده و به نوعی عملکرد قرص آسپرین را شبیه‌سازی کند. هم اکنون بسیاری از افراد در سراسر جهان روزانه آسپرین مصرف می‌کنند تا از لخته شدن خون پیشگیری کنند، این در حالی است که مصرف این دارو می‌تواند عوارض زیادی مانند خونریزی معده را به همراه خواهد داشت.

وقتی سیر و لیمو به جنگ فشار خون می‌روند

سیر و پیاز همراه با لیمو به‌طور موثری با فشارخون بالا مقابله می‌کند؛ سه حبه سیر را له کنید، یک پیاز را ریز خرد و با چهار لیوان شیر کم چرب یا شیر سویا به جوش بیاورید و سپس زیر آن را خاموش کنید. پس از پنج دقیقه مخلوط به‌دست‌آمده را از صافی رد کنید و در یخچال قرار دهید؛ آب سه لیمو را به آن اضافه کنید و در طی روز بخورید.

اگر از کلسترول بالا رنج می‌برید، خوب است بدانید که پکتین موجود در لیمو همراه با ماده‌ مغذی دیگری، در کاهش چربی‌خون موثر است.

پوسته پوسته‌های پاشنه پا را با موز درمان کنید

موز راهی مناسب برای برطرف کردن سلول های مرده پوست است که به حفظ رطوبت آن هم کمک می کند؛ برای درمان پوسته شدن پوست، از یک عدد موز بسیار رسیده خمیری یکدست درست کنید. می توانید ۲ قاشق چایخوری عسل هم به آن اضافه کنید، این خمیر را ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پاهای تان بگذارید و سپس با آب ولرم بشویید. این درمان را هر روز انجام دهید.

همچنین می توانید با یک موز رسیده، نصف یک عدد آوکادو و یک قاشق چایخوری پوست پرتقال رنده شده خمیر درست کنید و بعد از شستن پاها به عنوان مرطوب کننده به آنها مرطوب کننده بزنید، این کار را هر روز انجام دهید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین