|
|
امروز: سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸
نخست وزیر ژاپن با وجود ابراز علاقه به دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی گفت که چشم انداز مشخصی در این زمینه موجود نیست.
 نخست وزیر ژاپن با وجود ابراز علاقه به دیدار بدون پیش شرط با رهبر کره شمالی گفت که چشم انداز مشخصی در این زمینه موجود نیست.

به گزارش فارس، «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن روز یکشنبه گفت که هنوز برای دیدار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی چشم انداز روشنی وجود ندارد.

به نوشته وبگاه «نیپون»، شینزو آبه آمادگی خود را برای برگزاری نشست با رهبر کره شمالی را اعلام کرده است.

آبه در مورد شهروندان ژاپنی که چند دهه قبل توسط کره شمالی بازداشت شده‌اند، ضمن تکرار اعلام آمادگی خود برای مذاکره بدون پیش شرط با کیم، گفت: «می‌خواهم بدون پیش شرط دیدار با کیم جونگ  اون برگزار کنم و مذاکرات صریح و آشکاری انجام شود.»

آبه گفت: «متأسفانه، این مسئله درست است که دیدگاهی روشن درباره زمان برگزاری نشست بین سران کشورهای ژاپن و کره شمالی نداریم.»

وی گفت: «من متعهد هستم که به طور مستقیم با کیم وارد گفت‌وگو شوم تا بی‌اعتمادی متقابل بین ژاپن و کره شمالی شکسته شود.»

آبه بر سیاست خود در رابطه با همکاری با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا که قرار است شنبه آینده به ژاپن سفر کند، تاکید کرد.

 پیونگ یانگ بارها از شینزو آبه به خاطر استفاده سیاسی از مسئله شهروندان ژاپنی بازداشت شده‌اند، انتقاد کرده است.

روزنامه «ژاپن تایمز» نیز یکشنبه با انتشار یک نظرسنجی تازه نوشت که ۶۱ درصد مردم ژاپن موافق برگزاری دیدار بدون پیش شرط  بین آبه و رهبر کره شمالی هستند.

بر اساس این گزارش، در این نظرسنجی تلفنی که روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد، ۶۱.۲ درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند که از ایده آبه در ملاقات بدون پیش شرط  با کیم جونگ اون استقبال می‌کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین