|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴
کد خبر: ۲۶۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
سندرز در کمپین انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی در مقابل هیلاری کیلینتون، دیگر نامزد دموکرات‌ها شکست خورد، چرا که کیلینتون توانسته بود حمایت رای‌دهندگان آفریقایی – آمریکایی را به دست آورد. جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا که رقیب دموکرات سندرز در دوران مقدماتی انتخابات ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود، در بین رای‌دهندگان سیاه‌پوست بسیار محبوب است.
 برنی سندرز، از نامزدهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اقدامی برای جلب رای سیاه‌پوستان پیشنهاد اصلاح سیاست آموزشی را مطرح کرد؛ پیشنهادی که بر اساس آن میلیاردها دلار به سیستم مدارس دولتی تزریق می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری رویترز، برنی سندرز، یکی از نامزدهای دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این برنامه ۱۰ نکته‌ای را در جریان سخنرانی در کالیفرنیای جنوبی با هدف پایان دادن به تبعیض‌های نژادی در سیستم آموزش دولتی مطرح کرد. موضوع سیاست آموزشی آمریکا مدت‌هاست که در بحث‌ها در رابطه با انتخابات و تبعیض نژادی مطرح می‌شود.

سندرز در کمپین انتخابات سال ۲۰۱۶ میلادی در مقابل هیلاری کیلینتون، دیگر نامزد دموکرات‌ها شکست خورد، چرا که کیلینتون توانسته بود حمایت رای‌دهندگان آفریقایی – آمریکایی را به دست آورد. جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا که رقیب دموکرات سندرز در دوران مقدماتی انتخابات ۲۰۲۰ میلادی محسوب می‌شود، در بین رای‌دهندگان سیاه‌پوست بسیار محبوب است.

سندرز در بیانیه‌ای درخصوص این پیشنهاد گفت: تمامی کودکان حق دارند بدون در نظر گرفتن نژادشان، درآمدشان و یا کد پستی‌شان از یک آموزش ابتدایی و متوسطه با کیفیت خوب و مناسب برخوردار باشند.

سندرز که سناتور ایالت ورمونت محسوب می‌شود در کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ میلادی خود به یکسری ایده‌های سیاسی لیبرال تکیه کرد که در آن زمان سبب شده بود وی در بین دموکرات‌ها منحصر به فرد باشد، اما در حال حاضر این ایده‌ها از سوی بسیاری از رقبای‌اش به اشتراک گذاشته شده است. در حال حاضر بیش از ۲۰ دموکرات با یکدیگر رقابت می‌کنند تا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و نامزد احتمالی حزب جمهوری‌خواه را به چالش بکشند.

سندرز عنوان پیشنهاد آموزشی جدید خود را «برنامه تورگود مارشال برای آموزش» گذاشته است. تورگود مارشال، وکیل آمریکایی و از مبارزان جنبش حقوق مدنی در آمریکا بود و اولین سیاهپوستی بود که عضو دادگاه عالی ایالات متحده شد. مارشال در بالتیمور، مریلند به دنیا آمد و در سال ۱۹۳۳ از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد. او صندوق دفاع حقوقی و آموزشی NAACP را تأسیس کرد. مارشال در زمینه عدم تفکیک نژادی در آموزش عمومی بسیار فعالیت کرد و در برابر دادگاه استدلال کرد که این تفکیک نژادی، نقض قانون حفاظت برابر است.

کمپین سندرز در روز جمعه بخشی از این پیشنهاد را که به اصلاح منشور مدارس یعنی مدارس نمونه مردمی که تحت نظارت دولت قرار ندارد، بررسی کرد. دیگر بخش‌های پیشنهاد سندرز مسائل مختلف از حقوق معلمان گرفته تا موضوع ناهار مدارس را پوشش می‌دهد.

سندرز گفت: من برای تخصیص بودجه به منظور عملکرد بهتر برخی مدارس تلاش می‌کنم.

وی همچنین خواستار حداقل بودجه فدرال و توقف استفاده از مالیات بر اموال برای تامین بودجه مدارس شد. منتقدان تاکید دارند که استفاده از مالیات بر اموال منجر می‌شود که مناطق ثروتمند مدارس بهتری نسبت به مناطق فقیرنشین داشته باشند.

سندرز می‌خواهد تا سالانه پنج میلیارد دلار برای کلاس‌های تابستانی و فوق برنامه‌ها در سراسر آمریکا هزینه شود و همچنین خواستار افزایش بودجه فدرال برای برنامه‌های مربوط به دانش‌آموزانی است که ناتوانی جسمی دارند.

سندرز گفت: حقوق معلمان باید حداقل سالی ۶۰ هزار دلار باشد و براساس هزینه زندگی منطقه‌ای تخصیص یابد. مدارس باید موظف باشند تا برای تمامی دانش آموزان صبحانه، نهار و میان‌وعده‌های رایگان ارائه دهند.

وی افزود: من خواستار یک بودجه پنج میلیاردی دیگر برای افزایش خدمات اجتماعی در مدارس از جمله سلامت جسمی، بهداشت دهان و دندان، سلامت روحی و آموزش شغلی هستم.

برای مدارسی که تجهیزات لازم برای آموزش دانش‌آموزان را ندارند، سندرز خواستار تامین بودجه‌های فدرال در این زمینه است.

این سناتور همچنین پیشنهاد داد تا با تصویب قانون کنترل سلاح و قانون حفاظت از دانش‌آموزان همجنس‌گرا، دو جنسه‌ و دگرباش‌ها، مدارس به مکان‌هایی امن‌تر و جامع‌تر تبدیل شوند.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین