|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۲۶۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
احتمالات نشان می‌دهند که بوریس جانسون نامزد اصلی جانشینی نخست وزیر فعلی انگلیس خواهد بود و شانس او برای قرار گرفتن در جایگاه نخست وزیری ۲۸ درصد است.
 بوریس جانسون اظهار کرد، نامزد جانشینی نخست وزیر انگلیس برای رهبری حزب محافظه‌کار خواهد بود.

 ترزا می، نخست وزیر انگلیس برای کناره‌گیری از رهبری حزب محافظه‌کار در ماه ژوئن زمان‌بندی‌ای را تعیین خواهد کرد و احتمالاً رقابت برای تصدی رهبری این حزب طی تابستان پیش‌رو صورت خواهد گرفت.

بوریس جانسون، چهره شناخته‌شده کمپین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در گفتگو با شبکه بی‌بی‌سی اظهار کرد: قطعاً برای رهبری حزب نامزد خواهم شد. فکر نمی‌کنم این بر کسی پوشیده باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پیروز رقابت برای رهبری حزب محافظه‌کار به طور خودکار نخست وزیر انگلیس خواهد شد و کنترل روند بریگزیت را در دست خواهد گرفت.

جانسون که پیش از این وزیر امور خارجه انگلیس بود، در ژوئیه گذشته در اعتراض به مدیریت مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا از سوی ترزا می، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

احتمالات نشان می‌دهند که بوریس جانسون نامزد اصلی جانشینی نخست وزیر فعلی انگلیس خواهد بود و شانس او برای قرار گرفتن در جایگاه نخست وزیری ۲۸ درصد است.

پیش‌بینی می‌شود چندین مقام ارشد محافظه‌کار در این رقابت شرکت کنند.

روری استوارت، وزیر توسعه بین‌المللی و استر مک‌وی، وزیر پیشین کار انگلیس نیز اعلام کرده‌اند که در این رقابت شرکت خواهند کرد. آندرآ لیدسام، رهبر مجلس عوام نیز گفته است، نامزدی برای رهبری این حزب را "در نظر می‌گیرد".

مایکل گُو، وزیر محیط زیست، ساجد جاوید، وزیر کشور و جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس از جمله دیگر نامزدهای احتمالی برای تصدی رهبری حزب محافظه‌کار هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین