|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کد خبر: ۲۶۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با سفر به ایتالیا با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
 فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی با سفر به ایتالیا با رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فارس، ژنرال «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» پنجشنبه (۲۶ اردیبهشت) وارد ایتالیا شد و با «سِرجو ماتّارلا»، رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش وبگاه خبری «ارم‌نیوز»، رئیس‌جمهوری ایتالیا بعد از این دیدار گفت که «این دیدار طولانی بود و اطلاعات زیادی رد و بدل شد. ما به دنبال آتش‌بس هستیم و معتقدیم که راه حل سیاسی تنها راه حل [برای لیبی] است.»

سفر ژنرال خلیفه حفتر به ایتالیا از پیش اعلام نشده بود. قرار است او بعد از رم، راهی پاریس شود و با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهوری فرانسه نیز دیدار کند.

وزارت خارجه فرانسه سه‌شنبه این هفته اعلام کرد که پاریس به دنبال توقف‌ درگیری‌هاست و به همین منظور، حفتر هفته آینده به پاریس خواهد آمد.

ژنرال حفتر ۱۵ فروردین ماه فرمان حمله به شهر طرابلس، پایتخت لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی این کشور را صادر کرد. او قبل از حمله به عربستان سعودی سفر کرده بود.

ناظران و تحلیلگران می‌گویند حملات نیروهای ژنرال حفتر برای تصرف طرابلس با چراغ سبز ریاض و ابوظبی صورت گرفته است. حفتر طی این مدت با رئیس جمهوری آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرده و هفته گذشته نیز با سفر به مصر با ژنرال «عبد الفتاح السیسی»، رئیس جمهوری مصر دیدار و رایزنی کرد.

برخی منابع مصری در کمیته مسئول پیگیری پرونده لیبی می‌گویند که سفر پنجشنبه گذشته خلیفه حفتر به قاهره و دیدار با رئیس‌جمهور مصر با هدف شکست انزوای دیپلماتیک وی صورت گرفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین