|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۳
کد خبر: ۲۶۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۰
رسانه‌های بین‌المللی پنجشنبه گزارش دادند وزیر خارجه آمریکا با پادشاه عمان درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.
 رسانه‌های بین‌المللی پنجشنبه گزارش دادند وزیر خارجه آمریکا با پادشاه عمان درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا با «قابوس بن سعید»، پادشاه عمان تلفنی گفت‌وگو کرده است.

«مورگان ارتاگوس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای پنجشنبه گفت پامپئو روز گذشته (چهارشنبه) با سلطان قابوس گفت‌وگو کرده است.

طبق این بیانیه، پامپئو از سلطان قابوس بابت شراکت ادامه‌دار عمان با آمریکا و تعامل بر سر چالش‌‌انگیزترین مسائل منطقه قدردانی کرد.

دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی حمایت خود را از تلاش‌های «مارتین گریفیتس»، نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در جهت دستیابی به راه حل سیاسی در این کشور ابراز کردند.

وزارت خارجه آمریکا گفته پامپئو و سلطان قابوس درباره «تهدیدهای ایران در منطقه خلیج [فارس] هم گفت‌وگو کردند.»

چند رسانه آمریکایی گزارش داده‌اند که مقام‌های ارشد دولت آمریکا از جمله «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا درباره نحوه مقابله با ایران اختلاف نظر دارند.

روزنامه «واشنگتن‌پست» هم گزارش داده است که ترامپ از اینکه تیم امنیت ملی او به رهبری بولتون اقداماتی انجام داده‌اند که بوی تلاش برای جنگ‌افروزی از آن به مشام می‌رسد، ناخرسند است.

روز گذشته حتی پایگاه «نشنال اینترست» گزارش داد که ممکن است ترامپ به همین دلیل بولتون را از دولت کنار بگذارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین