|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۳۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۰
وزارت خارجه عراق در واکنش به خبر منتشر شده درباره توقف آموزش نیروهای عراقی توسط ارتش هلند، تاکید کرد که این موضوع صحت ندارد.
 وزارت خارجه عراق در واکنش به خبر منتشر شده درباره توقف آموزش نیروهای عراقی توسط ارتش هلند، تاکید کرد که این موضوع صحت ندارد.

 به گزارش فارس، وزارت خارجه عراق چهارشنبه شب به خبر منتشر شده درباره توقف آموزش نیروهای نظامی این کشور توسط آلمان واکنش نشان داد و آن را تکذیب کرد.

به گزارش العربیه، در این بیانیه آمده است که آموزش نیروهای نظامی عراق توسط هلند همچنان ادامه دارد.

منابع هلندی بعد از ظهر چهارشنبه اعلام کرده بودند که این کشور مأموریت‌های نظامی خود در عراق را به دلایل امنیتی متوقف کرد، اما سفارت هلند در بغداد آن را تکذیب کرد.

وزارت خارجه عراق در ادامه به تصمیم آمریکا برای کاهش تعداد کارکنان سفارت خود در بغداد واکنش نشان داد و گفت که «اوضاع عراق امن است و وضعیت امنیتی آن عادی است».

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای به کارکنان «غیرضرور» سفارت خود در بغداد و کنسولگری این کشور در اربیل دستور داد تا عراق را ترک کنند.

پس از آن، سفارت آمریکا در بغداد در بیانیه‌ای از تصمیم خروج کارمندان این سفارتخانه در بغداد و اربیل حمایت و دلیل اتخاذ این تصمیم واشنگتن را ناامنی عراق عنوان کرد.

«احمد الصحاف» سخنگوی وزارت خارجه عراق هم عصر چهارشنبه به تصمیم آمریکا درباره کاهش تعداد کارکنان سفارتش در بغداد واکنش نشان داد و اوضاع عراق را «امن» توصیف کرد.

وزارت دفاع عراق روز چهارشنبه همچنین به خبر منتشر شده خیرگزاری آلمان درباره توقف همکاری نظامی برلین با بغداد را رد کرد و گفت که «خبرهای منتشر شده درباره توقف نیروهای عراقی توسط ارتش آلمان را رد می‌کنیم».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین