|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۲۶۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳
سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته هر جا استقامت و مقاومت کردیم و در صحنه حضور داشتیم، موفق شدیم و به پیشرفت دست یافتیم.
سردار کوثری گفت که با اروپا بسیار مدارا کردیم چون می‌خواستیم حقانیت خود را ثابت کنیم و بگوییم شما بدعهد هستید. یکسال صبر کردیم تا شاید نتیجه دهد ولی نه تنها نتیجه نداد؛ بلکه به ضرر کشور و ملت ما تمام شد و هیچ فرد ایرانی خواهان مذاکره نیست.

 سردار اسماعیل کوثری جانشین قرارگاه ثارالله سپاه در برنامه «رویداد» رادیو گفتگو اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته هر جا استقامت و مقاومت کردیم و در صحنه حضور داشتیم، موفق شدیم و به پیشرفت دست یافتیم.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در جمع کارگزاران و مسئولان نظام گفت: در گذشته نه تنها یک بار، بلکه چندین بار با این کشورها پای میز مذاکره نشستیم ولی بدعهدی آن‌ها منجر شده به هیچ وجه خوش بین نباشیم.

سردار کوثری اذعان داشت: اگر مذاکره یک بار بود، می‌شد برای بار دوم پای میز نشست اما بدعهدی برای چندمین بار تکرار شد و مذاکره این بار برای ملت ایران قابل قبول نیست. وی ادامه داد: نمی‌توانیم از همان جا که یک بار گزیده شدیم، بار دیگر همان کار را تکرار کنیم؛ همانطور که رهبری فرمودند مذاکره با آمریکا سم است.

سردار کوثری افزود: با اروپا بسیار مدارا کردیم چون می‌خواستیم حقانیت خود را ثابت کنیم و بگوییم شما بدعهد هستید. یکسال صبر کردیم تا شاید نتیجه دهد ولی نه تنها نتیجه نداد؛ بلکه به ضرر کشور و ملت ما تمام شد و هیچ فرد ایرانی خواهان مذاکره نیست.

این مقام مسئول در سپاه پاسداران تصریح کرد: مگر اینکه طرف مقابل در عمل یکسری اقدامات انجام دهد و به واقع شاهد آن باشیم و اگر این عمل بدون حاشیه بود، می‌توان بررسی کرد و در نهایت برای این کار تصمیم گرفت، واِلا در وضعیت کنونی مذاکره به هیچ وجه صحیح و قابل قبول نیست.

سردار کوثری خاطرنشان ساخت: آن‌ها سیاست را بر این اساس می‌دانند که هدف، وسیله را توجیه می‌کند ولی نگاه ما این نیست؛ چنانچه از اسلام آموخته‌ایم باید تعهد خود را حتی در مقابل دشمن عمل کنیم.وی با بیان اینکه غرب برای ما تخم دو زرده نکرده است، تصریح کرد: اگر امتیازی که تا کنون برای اینها قائل بودیم برای تولید کنندگان خود قائل می‌شدیم، وضعیت تولید و رونق اقتصادی مانند امروز نبود.

سردار کوثری ادامه داد: باید قرارگاه جنگی در حوزه اقتصاد تشکیل دهیم ولی فقط حرف آن زده شده و قانون در این رابطه تغییر نکرده و اقتصاد و تولید و رفع بیکاری را دنبال نکردیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: امروز که دشمن این چنین با ما برخورد کرد و قول‌های دو سه سال گذشته را بعد از برجام عملی نکرد، باید [به داخل] اطمینان کنیم که هرگاه به توان و امکانات خود اطمینان کردیم، نه تنها مشکل حل شده بلکه به پیشرفت نیز دست یافتیم.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین