|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۹
کد خبر: ۲۶۳۲۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
نمی‌توانیم برای نقطه شروعش زمانی تعیین کنیم؛ یعنی از نظر ما بانک مرکزی دیگر کاری در این زمینه ندارد؛ شرکتی که برای این کار در ایران به نام "ساتما" شکل گرفته است باید ادامه راه را برود.
رئیس بانک مرکزی ضمن تاکید به مردم که روی ارز سرمایه‌گذاری نکنند، گفت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند ولی نتوانستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیأت دولت، در جمع خبرنگاران در پاسخ به علت افزایش نرخ ارز از ۱۱ هزار تومان به ۱۴ هزار تومان در زمان ریاست وی در بانک مرکزی اظهار کرد: نرخ ارز تابع متغیرهای اقتصادی و سیاسی است. از بابت اقتصادی ما می‌دانیم وضع چگونه است. ذخایر ارزی و اسکناس ما بهتر شده، ولی متغیرهای سیاسی تأثیر می‌گذارد که مبنای اقتصادی ندارد.

وی در همین راستا ادامه داد: روزی شایعه می‌کنند قرار است جنگ یا مذاکره شود و عده‌ای از این فرصت‌ها استفاده می‌کنند تا نرخ را بالا و پایین کنند.

روی ارز سرمایه‌گذاری نکنید

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: گفته‌ام که مردم نباید با توجه به این متغیرها به ارز نگاه کنند.

همتی گفت: عده‌ای خواستند پس از تصمیم جمهوری اسلامی ایران در خصوص برجام که هفته پیش اعلام شد، نرخ را بالا ببرند، ولی نتوانستند.

وی تاکید کرد: مردم روی ارز سرمایه‌گذاری نکنند و نرخ موجود نرخ مدنظر ما نیست.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به بیانیه هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران که توسط رئیس‌جمهور اعلام شد، اظهار کرد: نمی‌توانم بگویم قیمت ارز در آینده چه می‌شود اما امیدواریم شرایط بهتر شود.

برای آغاز کار بازار متشکل ارزی زمانی نمی‌توانیم تعیین کنیم

وی در توضیح آخرین وضعیت بازار متشکل ارزی نیز گفت: بحث این بازار این‌چنین است که بانک‌ها، صرافی‌ها و کسانی که می‌خواهند خرید و فروش ارز انجام دهند در این بازار فعال باشند تا قیمت واقعی بازار مشخص شود.

همتی خاطرنشان کرد: در ارتباط با این بازار آنچه به عهده بانک مرکزی بوده ابلاغ شده است و تقریباً قرار است مثل بازار بورس انجام شود. نمی‌توانیم برای نقطه شروعش زمانی تعیین کنیم؛ یعنی از نظر ما بانک مرکزی دیگر کاری در این زمینه ندارد؛ شرکتی که برای این کار در ایران به نام "ساتما" شکل گرفته است باید ادامه راه را برود.

رئیس بانک مرکزی در پایان گفت: این شرکت ثبت شده و آن را به اطلاع اروپایی‌ها هم رسانده‌ایم. از این به بعد عدم همکاری اروپایی‌ها با این شرکت بهانه‌گیری است و امیدواریم هرچه زودتر شروع به کار کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین