|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷
کد خبر: ۲۶۳۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
سخنان شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین پس از اظهارنظر یک مقام آمریکایی ارشد مطرح می‌شود که رقابت میان پکن و واشنگتن را "نبردی با یک تمدن کاملاً متفاوت و یک ایدئولوژی کاملاً متفاوت" توصیف کرده بود.
در میان تنش‌ها با ایالات متحده و نگرانی از قدرت جهانی رو به رشد پکن، رئیس‌جمهوری چین امروز (چهارشنبه) گفت برخورد تمدن‌ها وجود "ندارد" و برترطلبی نژادی "احمقانه" است.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنان شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین پس از اظهارنظر یک مقام آمریکایی ارشد مطرح می‌شود که رقابت میان پکن و واشنگتن را "نبردی با یک تمدن کاملاً متفاوت و یک ایدئولوژی کاملاً متفاوت" توصیف کرده بود.

کرون اسکینر، مدیر برنامه‌ریزی سیاسی در وزارت خارجه آمریکا در نشستی امنیتی گفته بود چین یکی از "اولین رقبای قدرت آمریکاست که قفقازی نیست."

رئیس‌جمهوری چین در گشایش "کنفرانس گفت‌وگوی تمدن‌های آسیایی" در پکن گفت: این تفکر که نژاد و فرهنگ خود شخصی برتری دارد و تاکید روی تبدیل یا حتی جایگزینی سایر تمدن‌ها نشان‌دهنده درک احمقانه است و در عمل فاجعه‌بار است.

او بدون اشاره به ایالات متحده آمریکا افزود: هیچ نوع درگیری میان تمدن‌های مختلف وجود ندارد و ما تنها به چشم بینایی نیاز داریم تا زیبایی دیگر تمدن‌ها را ببیند.

به نوشته ایسنا؛سخنرانی رئیس‌جمهوری چین کمتر از یک هفته پس از مذاکرات تجاری بی‌نتیجه با واشنگتن ایراد می‌شود. آمریکا پس از آن، تعرفه کالای چینی به ارزش ۲۰۰ میلیارد دلار را افزایش داد و حق گمرکی کالاهایی به ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار را هدف گرفت. دولت چین هم به تلافی اقدامات ایالات متحده، از افزایش تعرفه‌ها از اول ژوئن برای کالاهای آمریکایی به ارزش ۶۰ میلیارد دلار خبر داد.

سخنرانی امروز شی جینپینگ همچنین بر ارتقای همکاری بین فرهنگی در سراسر این منطقه تاکید داشت و او از سایر کشورهایی برای "تقویت اعتماد فرهنگی" درخواست کرد. رئیس‌جمهوری چین گفت: ما بر پایه دستاوردهای درخشانی که اجدادمان به دست آوردند تلاش خواهیم کرد تا به نوشتن شکوه جدید تمدن‌های آسیایی ادامه دهیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین