|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۲۵۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸
سرپرست گمرک چذابه تصریح کرد: به تاجران و فعالان اقتصادی که قصد صادرات از مرز چذابه را دارند توصیه می‌کنم که برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.
 سرپرست گمرک چذابه با اشاره به بسته بودن این مرز به دلیل آبگرفتگی جاده‌های دسترسی گفت: تاجران و فعالان اقتصادی برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.

رامین هندیجان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مسدود بودن مرز چذابه اظهار کرد: از ۱۹ فروردین امسال با تصمیم مدیریت بحران، تعطیلی یک هفته‌ای مرز چذابه مصوب شد ولی به دلیل فروکش نکردن آب در جاده‌های منتهی به مرز و حتی اضافه شدن آب ورودی به مسیرها، این محدودیت و تعطیلی مرز تداوم پیدا کرد.

وی با بیان اینکه به محض بازگشایی مرز اطلاعات تکمیلی در خصوص فعالیت دوباره چذابه متعاقباً اعلام می‌شود، افزود: در حال حاضر شاهد آبگرفتگی در مسیرهای دهلاویه و بستان به سمت چذابه تا پارکینگ شهرداری در مرز هستیم.

سرپرست گمرک چذابه تصریح کرد: به تاجران و فعالان اقتصادی که قصد صادرات از مرز چذابه را دارند توصیه می‌کنم که برای صادرات از مرزهای جایگزین استفاده کنند.

هندیجان‌زاده در خصوص صادرات از مرز چذابه ادامه داد: صادرات به عراق از گمرک چذابه در یکساله ۹۷ به وزن ۷۱۴ هزار و ۳۸۹ تن و به ارزش بالغ بر ۱۹۸ میلیون و ۵۹۲ هزار و ۶۵۴ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۱ درصد افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: صادرات سایر گمرکات (از مرز چذابه) به کشور عراق در یکساله ۹۷ به وزن ۹۴۴ هزار و ۶۰ تن و به ارزش بالغ بر ۹۰۲ میلیون و ۵۷۸ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی یک درصد افزایش و از نظر ارزش دلاری ۲۲ درصد افزایش داشته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین