|
|
امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۱
کد خبر: ۲۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
بخشدار مرکزی شهرضا گفت: ملخ‌ها که از شبه‌جزیره عربستان وارد کشور شده‌اند ۶ استان جنوبی کشور را مورد هجوم قرار داده‌اند و به استان اصفهان و شهرستان شهرضا نیز خواهند رسید.
 حسین بهزادفر عصر امروز در نشست دهیاران روستاهای شهرستان شهرضا با هشدار نسبت به خطر هجوم آفت ملخ عربستانی اظهار داشت: موج جدید ورود این ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان در اردیبهشت‌ماه خواهد بود که بسیار جدی است.

بخشدار مرکزی شهرضا افزود: این ملخ‌ها که از شبه‌جزیره عربستان وارد کشور شده‌اند 6 استان جنوبی کشور را مورد هجوم قرار داده‌اند و به استان اصفهان و شهرستان شهرضا نیز خواهند رسید.

وی با بیان این‌که آماده مقابله با هجوم ملخ‌ها هستیم، گفت: نیروی انسانی برای سم‌پاشی به مقدار نیاز موجود است ولی در حال به روز کردن امکانات و ادوات سم‌پاشی برای مقابله با ملخ‌ها هستیم.

موج دوم ملخ‌ها سبب نگرانی شده است

مکیه جمشیدی در ادامه این جلسه اظهار داشت: ورود ملخ‌های صحرایی به کشور از بهمن ماه از شبه جزیره عربستان آغاز شد که به مناطق جنوبی کشور رسید و با آن‌ها مبارزه و جلوی آنها گرفته شد، اما موج دوم این ملخ‌ها که ما را نگران کرده، 5 تا 10 برابر ملخ‌های فعلی هستند و در دسته‌های 50 میلیون عددی وارد کشور خواهند شد و روزانه قادرند 100 تن از پوشش گیاهی را از بین ببرند.

کارشناس حفظ نباتات جهاد کشاورزی شهرضا با بیان این‌که آخرین حمله این ملخ‌ها در سال‌های 40 و 42 به کشور بوده است، خاطرنشان کرد: این ملخ‌ها بسیار خطرناک هستند و در مسیر خودشان هر نوع گیاهی را کامل می‌خورند.

وی ادامه داد: این نوع ملخ صحرایی قدرت پرواز بالایی دارد و روزانه 200 تا 400 کیلومتر و تا ارتفاع هزار و 700 متری پرواز می‌کنند، در سال‌هایی که این ملخ‌ها به کشور حمله کردند، محصولات بسیاری از استان‌های کشور را از بین بردند.

جمشیدی با اشاره به نقش عربستان در گسیل این ملخ‌ها به داخل کشور گفت : آمارها و اطلاعات مسیر باد در اختیار آن‌ها گذاشته شده بود و مسیر بادها مشخص بود که از عربستان به سمت ایران است، آن‌ها با اطلاع از مسیر بعدی این ملخ‌ها مبارزه جدی نکرده‌اند، به خاطر همین این ملخ‌ها به سمت کشور ما سرازیر شده است.

منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین