|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۲۵۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶
در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان بیش از 10 هزار قالی باف داریم که اکثر آن ها دار قالی شان در خانه بوده و دچار خسارت شده‌اند که بسیاری از آن ها وام های خوداشتغالی گرفته‌اند. طبق برآوردهای انجام شده بیش از 4 هزار نفر در بحث صنایع دستی آسیب جدی دیده اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از خسارت سیل به بیش از 4000 نفر در حوزه صنایع دستی خبر داد.

به نقل از اداره کل تعاون و کار گلستان، سعید مازندرانی در دومین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های زیر مجموعه وزارت کار، اظهار کرد: بحث سیل در استان گلستان از تاریخ 29 اسفندماه آغاز شد و طی روز 3 بارندگی بیش از 300 میلیمتر بارش یعنی حدود 7 ماه بارندگی استان در استان گلستان به وقوع پیوست که طی 100 سال اخیر بی سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: در این سیلاب 120 واحد صنعتی در شهرک های صنعتی استان دچار آبگرفتگی شدند.

مازندرانی ادامه داد: در شهرهای گنبدکاووس، آق قلا و گمیشان بیش از 10 هزار قالی باف داریم که اکثر آن ها دار قالی شان در خانه بوده و دچار خسارت شده‌اند که بسیاری از آن ها وام های خوداشتغالی گرفته‌اند. طبق برآوردهای انجام شده بیش از 4 هزار نفر در بحث صنایع دستی آسیب جدی دیده اند.

وی از خسارت به 6 معدن استان خبر داد و افزود: اکثر معادن استان دچار آبگرفتگی شده اند و 500 نفر برای دریافت بیمه بیکاری معرفی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بیان کرد: بسیاری از مرغداری های استان دچار خسارت شدند و حدود 800 هزار قطعه مرغ از بین رفته است.

مازندرانی خاطرنشان کرد: درآمد استان نصف استان‌های دیگر بوده و باید به آن توجه شود، در بحث مشاغل خانگی هم باید بودجه‌ای در نظر گرفته شود تا به صاحبان این مشاغل وام پرداخت شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین