|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۲۵۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴
وزیر امور اقتصادی و دارایی از فعالیت کمیته ضدتحریم در این وزارتخانه خبر داد.
 وزیر امور اقتصادی و دارایی از فعالیت کمیته ضدتحریم در این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش ایسنا، فرهاد دژپسند عصر دوشنبه در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی اعلام کرد: هدف تشکیل این کمیته بررسی شرایط اقتصادی کشور و اتخاذ تصمیم‌های لازم در این حوزه است.

به گفته وی، با وجود آنکه برخی فعالان دانشگاهی معتقدند باید مانند آنچه در کمیته تحریم‌های آمریکا علیه ایران اتخاذ می‌شود ما نیز فعالیت‌هایمان را پیگیری کنیم اما باید روی این موضوع تاکید کرد که شرایط اقتصادی کشور خاص است و تصمیمات باید با توجه به این شرایط نهایی شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت جلوگیری از آسیب دیدن بخش خصوصی در شرایط فعلی است، تاکید کرد: در کمیته ضدتحریم تلاش شده تمامی شرایط ارزیابی شوند و با توجه به واقعیت‌ها اهداف کشور دنبال شود.

دژپسند با اشاره به سیل اخیر در چند استان ایران بیان کرد: متأسفانه این سیل‌ها به بخش‌هایی از صنعت و کشاورزی کشور آسیب‌های جدی وارد کرده و دولت تلاش می‌کند در برنامه‌ریزی برای سال جاری این آسیب‌ها را نیز لحاظ کرده و براساس آنها اقدامات لازم را انجام دهد.

در ادامه این نشست محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به نهایی شدن کلیات راه‌اندازی بازار متشکل ارزی در شورای پول و اعتبار از اصلاح قانون بانک مرکزی در نیمه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گفته وی، این قانون بعد از حدود ۵۰ سال برای اصلاح در دستور کار قرار گرفته است و در کنار آن موضوع اصلاح قانون نظام بانکداری نیز پیگیری می‌شود که این مساله در مراحل پایانی خود در کمیسیون اقتصادی قرار دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد بودجه سال ۹۸ با شرایط اقتصادی کشور تناسب لازم را ندارد، توضیح داد: مجلس تلاش می‌کند در این رابطه نظرات خود را ارائه کند و در کنار آن اصلاح قوانینی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح ساختار نظام پولی کشور و اصلاح قانون فضای کسب و کار در دستور کار قرار دارد. مجلس تلاش می‌کند مشکلاتی که پیش از این در فضای کسب و کار وجود داشت را بررسی کرده و اصلاحات لازم در این زمینه را نهایی کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین