|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۲۵۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸
در میان امضا کنندگان، نام‌هایی چون «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجی اسبق اتحادیه اروپا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه اسبق آلمان، «جک استراو» و «دیوید میلی باند» وزیران خارجه اسبق انگلیس و… دیده می‌شوند.
 حدود ۳۷ نفر از مقامات ارشد سابق اروپا با ارسال نامه ای به سران کشورها و همچنین اتحادیه اروپا خواستار مقابله با طرح ضد فلسطینی «معامله قرن» شدند.

 به نقل از گاردین، ۳۷ نفر از مقامات سابق کشورهای اروپایی شامل نخست وزیر، وزیران خارجه، دبیران کل ناتو و… با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا و سران فعلی کشورهای اروپایی خواستار مخالفت آنها با طرح دولت آمریکا در خصوص مناقشه اسرائیل و فلسطینیان که به معامله قرن معروف است، شدند.

در میان امضا کنندگان، نام‌هایی چون «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجی اسبق اتحادیه اروپا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه اسبق آلمان، «جک استراو» و «دیوید میلی باند» وزیران خارجه اسبق انگلیس و… دیده می‌شوند.

این مقامات سابق اروپایی در نامه خود خواسته‌اند که مقامات فعلی با هر گونه طرحی که حق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد مقابله کنند.

اخیراً روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» برخی جزئیات دیگر طرح معامله قرن را فاش کرده؛ طرحی که قرار است طی روزهای آتی از آن رونمایی شود.

واشنگتن پست فاش کرد که در طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن اصل و بنا بر راهکار تشکیل دو کشور گذاشته نشده و این طرح متضمن تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود.

این روزنامه افزود که این طرح بر بهبود اوضاع اقتصادی فلسطینیان تاکید دارد اما متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود.

گفتنی است، آمریکایی‌ها پیشتر رونمایی از معامله قرن را منوط به برگزاری انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی کرده بودند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد که دولت آمریکا از اردن خواسته تا نیم میلیون آواره فلسطینی را در مقابل سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در اردن در این کشور اسکان دهد و این اقدام در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

الاخبار گزارش داد که مصر و اردن موافقت اولیه خود با بندهای معامله قرن را اعلام کرده‌اند اما «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفته که این معامله خطرناک بوده و اجرای آن بسیار دشوار است.

به گزارش این روزنامه، قرار است بر اساس معامله قرن، بخش‌هایی از اراضی اردن به رژیم صهیونیستی داده شود و در مقابل، عربستان سعودی نیز به همین مقدار اراضی خود را به اردن بدهد.

روزنامه مذکور تاکید کرد که معامله قرن همچنین شامل تشکیل کنفدراسیون مشترک بین رژیم صهیونیستی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره کرانه باختری خواهد بود.

منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین