|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۵۹۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰
اکثر محورهای مواصلاتی استان بازگشایی شدند و تنها دو محور خمیر بندرلنگه به دلیل طغیان رودخانه کنخ و محور جاسک - سیریک به علت طغیان آبنما مسدود بوده که برای محور بندر خمیر_ بندرلنگه محور جایگزین تعریف شده است.
 روزنامه صبح ساحل در جدیدترین شماره خود (3739) به تاریخ 26 فروردین 98 گزارشی را با عنوان «باران بهاری هرمزگان را سیراب کرد» منتشر کرده است.
دراین گزارش آمده است: بارش باران بهاری طی روزهای شنبه ویکشنبه هفته جاری درمناطق مختلف هرمزگان باعث شادی مردم و به ویژه کشاورزان شد.

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری هرمزگان گفت : اکثر محورهای مواصلاتی استان بازگشایی شدند و تنها دو محور خمیر بندرلنگه به دلیل طغیان رودخانه کنخ و محور جاسک - سیریک به علت طغیان آبنما مسدود بوده که برای محور بندر خمیر_ بندرلنگه محور جایگزین تعریف شده است.

رضا مدرس ضمن اعلام این مطلب در جمع خبرنگاران، افزود: تمامی تجهیزات وامکانات به منظور بازگشایی محورهای یاد شده به کار گرفته شده و امید است هر چه زودتر این دو محور نیز رفع انسداد شوند.

وی به آخرین وضعیت بارشی در شهرستان ها اشاره کرد و گفت: بیشترین بارش در شهرستان های بندرخمیر با 84/5 میلیمتر، حاجی آباد 44/8 میلیمتر، جاسک41/3 و بندرعباس 40 میلیمتر به وقوع پیوسته است.

مدرس اضافه کرد: آبگرفتگی شدید و غیر کنترل در استان تا کنون وجود نداشته و تنها برخی مناطق از شهرستان های جاسک، میناب و حاجی آباد آبگرفتگی جزیی داشته است.

وی تصریح کرد: در برخی از روستاهای استان از جمله در شهرستان بندرلنگه دچار آبگرفتگی شدند که عوامل ذیربط در حال بررسی آخرین وضعیت روستاهای تمامی شهرستان های استان هستند.
رضا مدرس معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به خسارات احتمالی سامانه بارشی در استان، افزود: خسارات مالی در تمامی نقاط استان در دست بررسی است و خوشبختانه این بارندگی ها با تمهیدات لحاظ شد و ارایه توصیه های ایمنی به مردم تا کنون خسارت جانی در پی نداشته است.

** بکارگیری 41 دستگاه ماشین آلات سنگین برای مقابله با سیل در بندرعباسمعاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: 41 دستگاه ماشین آلات سنگین برای مقابله با سیل و آبگرفتگی معابر از سوی این سازمان در اختیار ستاد مدیریت بحران بندرعباس قرار گرفت.

ابراهیم سعدینی افزود: ماشین های سنگین شامل 20 دستگاه ماشین آلات معدنی، 3 دستگاه بیل مکانیکی و 18 دستگاه لودر است که در چند روز اخیر ستاد مدیریت بحران بندرعباس، دهیاران، بخشداران منطقه و مدیریت امور رودخانه های شرکت آب منطقه ای هرمزگان از آن بهره مند شدند.
وی بیان داشت: با اعلام ستاد مدیریت بحران هرمزگان، معدنکاران بخش خصوصی برای خدمات رسانی و لایروبی خورهای مرکز استان و شهرستان ها اعلام آمادگی کرده و اقدامات اولیه را انجام دادند.

این مسوول اظهارداشت: در سایر شهرستان های هرمزگان نیز بخش خصوصی با ارسال ماشین آلات معدنی و اقدام به موقع در راستای حل مشکلات مردم و لایروبی و حفاری خورها جهت جلوگیری از طغیان رودخانه ها و ایجاد و تقویت سیل بندها اقدامات برجسته ای صورت گرفت که جای قدردانی دارد.

سعدینی گفت: بهره برداران معادن هرمزگان نیز برای مقابله با سیل احتمالی، کاهش خطرات و خسارت ها به کمک مردم و مسوولان شتافتند.

** بازگشایی بزرگراه شهید رجایی بندرعباس
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بزرگراه بندر شهید رجایی بندرعباس که به علت بارش های شنبه شب و دیروز یکشنبه دچار آبگرفتگی شده بود، بازگشایی شد.
الله مراد عفیفی پور افزود: آبگرفتگی بزرگراه بندر شهید رجایی حد فاصل نیروگاه بندرعباس تا مقابل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی خلیج فارس و تقاطع غیر همسطح خونسرخ است.
وی بیان داشت: جاری شدن سیلاب از ضلع شمالی منطقه ویژه خلیج فارس با گذشتن از محوطه ها و زمین های واقع در ضلع شرقی فولاد هرمزگان در کرانه شمالی بزرگراه مقابل شرکت مدیریت تولید برق هرمزگان) نیروگاه بندرعباس (وارد جاده شده و باعث آبگرفتگی و اختلال در روند ترددهای خودروها و کامیون ها شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهارداشت: معاون عمرانی استاندارهرمزگان به همراهی جمعی از مسوولان )اعضای ستاد مدیریت بحران) عملیات بازگشایی این مسیر ترانزیتی را راهبری کردند.

** 10 پرواز فرودگاه بندرعباس لغو شد
مدیرکل فرودگاه هرمزگان از لغو شدن 10 پرواز روز یکشنبه فرودگاه بین المللی بندرعباس به علت پدیده رعد و برق خبر داد. محمود بنی امانی افزود: پدیده رعد و برق بر سایر فرودگاه های هرمزگان تاثیری نداشته است و تمام فرودگاههای استان و جزیره های خلیج فارس در آمادگی کامل بودند.
وی با اشاره به آمادگی فرودگاه های هرمزگان برای برقراری پروازهای امدادی، بیان داشت: فرودگاه میناب به صورت آماده باش قرار دارد تا در صورت نیاز با استقرار ماشین های سیار، به مناطقی همچون رودان و سیری که فرودگاه ندارند، خدمت رسانی کند.
مدیرکل فرودگاه هرمزگان یادآورشد: با توجه به تمهیداتی که در پاییز سال گذشته با همکاری ستاد مدیریت بحران، استانداری و راه و شهرسازی درباره مدیریت پل ها و خورها اتخاذ شد و همچنین زهکشی کانال ها و مدیریت راه آبها، فرودگاه های هرمزگان اکنون با خطرآب گرفتگی مواجه نیستند.
فرودگاه بین المللی بندرعباس روزانه با 40 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را درهرمزگان به خود اختصاص داده و دارای حدود 19 مسیر پروازی داخلی و2 مسیر پروازی خارجی است.
بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی هرمزگان، سامانه بارشی ازعصر روز جمعه وارد هرمزگان شد و در شب گذشته و امروز یکشنبه شاهد بارش شدید باران همراه با رعد و برق در بیشتر نقاط استان هرمزگان بودیم.

بارش های رگباری این سامانه در مناطق غربی و مرکزی تا ساعت بعد از ظهر و در مناطق شرقی تا ساعت های پایانی روز جاری تداوم خواهد داشت.

تاثیر سامانه بارشی تا اوایل صبح دوشنبه در مناطق شرقی استان خواهد بود و به تدریج ظهر امروز از استان خارج خواهد شد.

درساعت هایی از دیروز در مناطق غربی استان و جزیره های خلیج فارس وزش بادهای به نسبت شدید شمال غربی رخ می دهد که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سرعت وزش این تند بادها به افزون بر45 کیلومتر در ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج بیش از 180سانتیمتر پیش بینی می شود.

میزان سرعت وزش باد روز دوشنبه تا حدودی کاسته خواهد شد اما همچنان تلاطم دریا رخ می دهد و از روز سه شنبه وضعیت جوی و دریایی پایدار خواهد شد و ...

علاقمندان می توانند ادامه این مطلب را درصفحه گزارش روزنامه صبح ساحل مطالعه کنند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین