|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱
کد خبر: ۲۵۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
از جمله تصمیمات شورای نظامی بازنگری در قانون نظم عمومی و ساختار کمیسیون مبارزه با فساد طبق اصول و استانداردهایی جدید و آزادی تمامی افراد بازداشت‌شده از جمله افسران ارتش و دستگاه امنیتی است که در تظاهرات شرکت کردند.
 شورای نظامی سودان از برکناری برخی فرماندهان ارتش این کشور و ارجاع تعدادی از چهره‌های برجسته حکومت سابق که در پرونده‌های فساد دست داشتند، خبر داد.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شمس الدین کباشی ابراهیم، سخنگوی شورای نظامی در کنفرانسی مطبوعاتی تصمیمات این شورا را اعلام کرد.

کباشی گفت: کمیته سیاسی که شورا تشکیل داد کار مصادره دفاتر و دارایی‌های حزب کنگره ملی در سراسر کشور و توقف فعالیت‌های این حزب به عنوان حزب حاکم سابق را آغاز کرد.

سخنگوی شورای نظامی سودان افزود: این شورا به کار بازداشت چهره‌های اصلی حزب حاکم سابق که در پرونده‌های فساد دست داشتند ادامه خواهد داد و بازداشت‌ها هرگز به آنها محدود نخواهد بود و شامل تمامی کسانی خواهد بود که مظنون به دست داشتن در این پرونده‌های فساد هستند و لیست اسامی آنها به زودی منتشر خواهد شد.

 
کباشی

کباشی در این کنفرانس با اشاره به برکناری تعدادی از فرماندهان دستگاه امنیتی و اطلاعاتی سودان و نیز سفرای این کشور، اعلام کرد: عوض بن عوف، رئیس سابق شورای نظامی، کمال عبد المعروف الماحی، معاون سابق او و صلاح عبدالله قوش، رئیس سابق دستگاه امنیت و اطلاعات سودان در خصوص پرونده‌های فساد برکنار شدند.

او گفت: از جمله تصمیمات شورای نظامی بازنگری در قانون نظم عمومی و ساختار کمیسیون مبارزه با فساد طبق اصول و استانداردهایی جدید و آزادی تمامی افراد بازداشت‌شده از جمله افسران ارتش و دستگاه امنیتی است که در تظاهرات شرکت کردند.

کباشی ادامه داد: عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی دستور آزادی فوری فعالانی چون هشام محمد علی ود قلبا و محمد شریف البوش را صادر کرد.

سخنگوی شورای نظامی سودان در ادامه با تاکید بر بازنگری در هیئت‌های دیپلماتیک از تصمیم این شورا برای برکناری محمد عطا، سفیر سودان در آمریکا و مصطفی عثمان اسماعیل، سفیر این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل خبر داد.

به گفته کباشی، رئیس شورای یاد شده تصمیماتی در راستای بازسازی هیئت فرماندهی نیروهای مسلح و پلیس اتخاذ کرده و  الطیب بابکر، یکی از اعضای شورا را به عنوان مدیر کل جدید دستگاه پلیس این کشور تعیین کرد.

این شورا همچنین با برکناری عبدالله صالح قوش از ریاست دستگاه امنیت و اطلاعات ملی سودان، ابوبکر مصطفی دمبلاب را به جای او منصوب کرد.

ایسنا نوشت:سخنگوی شورای نظامی انتقالی در ادامه از گروه‌های سیاسی سودان و تمامی گروه‌های جامعه مدنی در این کشور خواست طرح پیشنهادی خود را به صورت مکتوب به دفتر شورا ارائه دهند تا با بررسی این طرح‌ها به سندی درباره چگونگی تعامل شورا با گروه‌های سیاسی و جامعه مدنی برسد.

وی به سودانی‌ها اطمینان داد که حمایت‌ها در زمینه تامین کالاهایی مانند گازوئیل، بنزین، گاز و آرد وجود دارند و انبار برخی از این کالاها نیاز ماه‌های مه و ژوئن را تامین می‌کند و شورای انتقالی برخی کمک‌ها در این زمینه را دریافت کرده است.

این در حالی است که جمعیت شاغلین سودان بار دیگر درخواست‌های خود از شورای نظامی انتقالی را مطرح و در راس آن بر واگذاری قدرت به یک دولت مدنی، تشکیل دولت انتقالی مدنی با اختیارات اجرایی گسترده و مبارزه با فساد تاکید کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین