|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۵۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
فرمانده «نیروهای واکنش سریع» سودان اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، خارطوم را ترک نکرده است.
 فرمانده «نیروهای واکنش سریع» سودان اعلام کرد که «عمر البشیر» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور، خارطوم را ترک نکرده است.

به گزارش فارس، «محمد حمدان دقلو» فرمانده نیروهای واکنش سریع سودان  ملقب به «حمیدتی» تأکید کرد که عمر البشیر خارطوم را ترک نکرده و در بازداشت خانگی به سر می‌برد.

حمیدتی افزود که عزل البشیر به دلیل آن صورت گرفت که وی از چهار ماه پیش برای مبارزه با تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز در کشور تلاش می‌کرد و همین امر نیروهای مسلح به اتخاذ این تصمیم و عزل البشیر وادار کرد.

طبق گزارش روزنامه «رأی‌الیوم»، حمیدتی همچنین در یک نطق تلویزیونی گفت که عزل البشیر یک امر عادی نبود.

«عوض بن عوف» وزیر دفاع سودان پنجشنبه گذشته (۲۲ فروردین) عزل البشیر و بازداشت وی در مکانی امن را اعلام کرد.

حمیدتی در پاسخ به سوالی درباره تحویل البشیر به دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه نیز تصریح کرد که این تصمیم به ملت سودان بستگی دارد و سودان اکنون تشکیل دولت منتخب جدید را پیشرو دارد و این دولت مرحله آینده را مشخص کرده و مجرمان را محاکمه خواهد کرد.

«عوض بن عوف» شامگاه روز جمعه، به دنبال اعتراض احزاب و گروههای سیاسی به ریاست او بر شورای نظامی انتقالی، از سمت خود استعفا داد و «عبدالفتاح البرهان» را به جانشینی خود معرفی کرد. با این حال تظاهرات و اعتراضات مردمی و احزاب به تشکیل شورای انتقالی نظامی کماکان ادامه دارد و آن‌ها خواستار تشکیل یک دولت غیر نظامی هستند.

شهرهای بزرگ سودان از ۱۹ دسامبر گذشته تقریبا شاهد تظاهرات روزانه مردم این کشور علیه اوضاع بد اقتصادی و معیشتی و گران شدن نان است و تا کنون به برکناری البشیر از قدرت منجر شده است اما معترضان خواهان عزل تمامی عناصر نظام سابق هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین