|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۲۵۸۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
نتیجه این غفلت را با خسارت سنگین سیل امسال که بالغ بر دهها هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود را کشور و مردم متحمل می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد در صورتی که به زیرساخت‌ها توجه شود می‌تواند مانع از بروز خسارات سنگین‌تر شود.
 رییس شورای شهر تهران بر لزوم انجام اقدامات حفاظتی دربرابر مناطق فرورفته جنوب تهران تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، محسن هاشمی صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به آغاز سال جدید، گفت: سال جدید با رخدادهای داخلی و خارجی زیادی برای کشور همراه شده و ایران در حال تجربه فروردین‌ پرحادثه‌ای است.

وی با بیان این‌که بارش‌های کم سابقه‌ای که در سه هفته فروردین‌ماه امسال بارید به اندازه کل سال 1396 بود، اظهار کرد: طبیعی است که این میزان بارندگی منجر به سیلاب و روان آب می‌شود و بروز خشکسالی در دهه‌های گذشته موجب شده بود تا در بسیاری از نقاط کشور به سیستم جمع‌آوری و جذب آب‌های سطحی بی‌توجهی و به بستر رودخانه نیز تعرض شود و هم پروژه‌های کلیدی آبخیزداری و آبخوان‌داری که عامل جذب و ذخیره روان‌آب‌ها در سفره‌های زیرزمینی هستند با کمبود منابع دچار رکود شوند.

رییس شورای شهر تهران ادامه داد: نتیجه این غفلت را با خسارت سنگین سیل امسال که بالغ بر دهها هزار میلیارد تومان را شامل می‌شود را کشور و مردم متحمل می‌شوند و این موضوع نشان می‌دهد در صورتی که به زیرساخت‌ها توجه شود می‌تواند مانع از بروز خسارات سنگین‌تر شود.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در تهران، اظهار کرد: خوشبختانه در تهران بارش‌ها تدریجی بود ضمن آنکه مدیریت شهری هوشیار و آماده بودند و توانستند با امکانات لجستیکی و مدیریت بحران اختلالاتی که در تهران پیش آمد را حل کنند و به استان‌های سیل زده هم کمک کنند که امروز لایحه مربوط به تقویت این کمک‌ها نیز در صحن شورا نیز مطرح می‌شود.

ضعف قانونی در صیانت از محیط زیست

رییس شورای شهر تهران افزود: تجربه سیل امسال با این‌که درس پرهزینه‌ای برای ما بود، اما نشان داد که صیانت از محیط زیست و بسترهای رودخانه در بعد قانونی دچار ضعف است به گونه‌ای که نتوانسته بازدارنده باشد و همچنین تسامح عوامل اجرایی با زمین‌خواران و متخلفان نیز نمود پیدا کرد.

هاشمی با بیان این‌که در حوزه زیرساخت‌ها نیز در جنوب تهران آسیب‌های جدی در مقابل سیل وجود دارد که در صورت وقوع بارندگی فراتر از انتظار ممکن است روان‌آب‌های شمال و مرکز تهران به مناطق فرورفته در جنوب تهران برود و خسارت سنگینی به بار آورد، گفت: شهرداری تهران می‌بایست موضوع را به صورت ویژه پیگیری کند تا اقدامات حفاظتی از مناطق فرورفته تهران اتخاذ شود.

رییس شورای شهر تهران همچنین به اقدام فاقد توجیه آمریکا علیه سپاه، اظهار کرد: همچنین هفته گذشته شاهد اقدام بی سابقه و فاقد توجیه دولت ایالات متحده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودیم، اقدامی که با طرح موضوع تروریسم دولتی، اگرچه تهدیدی علیه جمهوری اسلامی به شمار می آید؛ اما مانند شمشیری دولبه عمل کرده و فعالیت‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا در سراسر جهان بویژه خاورمیانه را نیز می تواند بعنوان مصادیق تروریسم دولتی شامل شود. این اقدامات شتابزده در راستای طرح مثلث عبری، عربی و افراطی در آمریکا صورت می گیرد و نتیجه آن تعمیق وحدت ملی و همبستگی بیشتر جریانات سیاسی داخلی در دفاع از منافع ملی شده است و باید پاسخ آن با اقتدار توام با هوشیاری و عقلانیت داده شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین