|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
ما امروز در کمال قدرت می‌‌توانیم انقلاب اسلامی را به انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم چراکه در تمام انقلاب‌های گذشته، انقلاب چهل ساله وجود نداشته و تنها انقلاب کبیر روی زمین، انقلاب ما است.
 امام جمعه مشهد تاکید کرد: ما امروز در کمال قدرت می‌‌توانیم انقلاب اسلامی را به انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم چراکه در تمام انقلاب‌های گذشته، انقلاب چهل ساله وجود نداشته و تنها انقلاب کبیر روی زمین، انقلاب ما است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، حجت‌الاسلام سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته مشهد، با تقدیر از حضور مردم در مراسم راهپیمایی شهادت حضرت زهرا (س) و ۲۲ بهمن گفت: چهل از انقلاب گذشت. از روز اول پیروزی انقلاب تا به امروز، آنچه که تغییر نیافت، مردانگی و پایمردی مردم در مقابل انقلاب بود. پایمردی شما پای انقلاب در این چهل بیشتر شده که کمتر نشده است.

 عظمت راهپیمایی ۲۲ بهمن دنیا را شگفت‌زده کرد

به نوشته ایلنا، وی با بیان اینکه شما مردم قوی‌‌‌تر از دفعات قبل در مراسم ۲۲ بهمن امسال حضور یافتید، اظهار داشت: در زمان جنگ، دشمن تهدید می‌کرد اگر در مراسم راهپیمایی شرکت کنید، با موشک می‌زنیم اما شما مردم در مراسم باشکوه‌تر شرکت می‌کردید. امروز هم در چهل سالگی انقلاب در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن این اتفاق افتاد و با شکوه‌تر از همیشه حضور دارید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به دو عامل در حضور پرشکوه مردم تصریح کرد: عامل اول، شکرگذاری از خدا به خاطر نعمت چهل سالگی انقلاب و دوم، تهدید دشمن بود. جان بولتون گفته بود که تولد چهلم انقلاب را نخواهید دید. به این خاطر دو کار تدارک دیده بودند. کار اول‌شان در خارج و برگزاری نشست ورشو و حضور یک مشت منافق بود و کار دوم‌شان، آن بود که مزدوران امریکایی اتوبوس زرمندگان را در زاهدان منفجر کردند. عظمت راهپیمایی شما مردم و عظمت حضور شما در صحنه دنیا را شگفت‌‌زده کرد و اقدام امریکا را تحت شعاع قرار داد.

می‌‌توانیم انقلاب اسلامی را به انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم

علم‌الهدی با بیان اینکه توطئه‌های دشمن نه تنها به اقتدار نظام ضربه‌ای وارد نکرد بلکه اقدامشان هم جایی را نگرفت، خاطرنشان کرد: تداوم این رادمردی حضور در چله دوم این انقلاب است. چله دوم انقلاب و در گام دوم انقلاب که از ۲۳ بهمن آغاز شده است. ما یک نوزاد چهار روزه در چله دوم انقلاب هستیم. باید رسالت را براساس رهنمودهای ارزشمند رهبری که در بیانیه‌شان آمده، حفظ کرده و انجام دهیم.

وی ادامه داد: ما امروز در کمال قدرت می‌‌توانیم انقلاب اسلامی را به انقلاب کبیر اسلامی تعبیر کنیم چراکه در تمام انقلاب‌های گذشته، انقلاب چهل ساله وجود نداشته و تنها انقلاب کبیر روی زمین، انقلاب ما است.

انقلاب‌های فرانسه و اکتبر، کبیر نیستند

امام جمعه مشهد با بیان اینکه انقلاب کبیر، انقلاب فرانسه نیست، ابراز داشت: انقلاب فرانسه به ۱۰ سال هم تجاوز نکرد. انقلاب کبیر، انقلاب اکتبر اتحاد جماهیر شوروی نیست چراکه نه تنها انقلابش، بلکه شوروی هم وارد جهنم شد و وارد زباله‌دان تاریخ شد. انقلاب کبیر، انقلاب مقدس اسلامی ماست.

علم‌الهدی با بیان اینکه چهل سالگی نقطه عطفی در انقلاب است، عنوان کرد: چهل سالگی انقلاب، یمنی‌‌‌ها و بحرینی‌ها را امیدوار می‌کند و سوریه و عراق را تکان می‌دهد. ما در چنین نقطه عطفی هستیم و رهبر انقلاب با صدور بیانیه‌شان دستاوردهای شگرف انقلاب را تبیین کرده است. در بیانیه‌شان نیز توصیه‌های اساسی داشتند.

برای تببین بیانیه رهبری همایش‌های مختلفی در گوشه و کنار کشور برگزار شود

وی با بیان اینکه باید برای تبیین بیانیه مقام معظم رهبری، همایش‌های متعددی در گوشه و کنار کشور تشکیل شود، یادآور شد: رسالت اصلی ما در این انقلاب مشخش شده است. مخاطب اصلی بیانیه جوانان ما هستند و جوانان در تشکل‌های مختلف باید همایش‌هایی را تشکیل دهند، نکات این بیانیه را تفسیر و تببین کرده و راه را در چله دوم مشخص کنند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه رهبری در این بیانیه آرمان‌ها را مشخص کرده است، بیان کرد: آرمان اول، تمدن‌‌سازی اسلامی است. در این آرمان، مسئولیتش تنها برعهده کارگزاران نظام اسلامی نیست بلکه برعهده یکایک افراد است. باید تمام شئونات زندگی خود را اسلامی کنیم. آرمان دوم، آمادگی برای طلوع خورشید امام زمان (عج) است. اولا باید آمادگی خود را برای طلوع ولایت را بشارت دهیم. چله دوم باید به ظهور حضرت متصل شود و به همین خاطر، باید در این چله دوم، باید برای دیدن حضرت آماده شویم.

علم‌الهدی افزود: رهبری حجت امام زمان (عج) است. ایشان می‌‌گوید در چله دوم باید آماده بشوید زیرا آقا را می‌بینید. این تعبیر از یک آدم معمولی نیست بلکه از سوی حجت امام زمان صادر شده است. ما باید مهیا شویم و همه چیزمان را زیر پای آقا بریزیم.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین