|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۵
کد خبر: ۲۵۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸
براساس گفته یک قانون گذار افغان، حملات هوایی در هلمند در جنوب افغانستان منجر به کشته شدن دست کم ۲۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.
 براساس گفته یک قانون گذار افغان، حملات هوایی در هلمند در جنوب افغانستان منجر به کشته شدن دست کم ۲۱ غیرنظامی از جمله زنان و کودکان شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد هاشم الکزایی، یک قانون گذار افغان گفته است که ۱۳ غیر نظامی در یک حمله هوایی و هشت نفر دیگر در یک حمله دیگر در روز جمعه در منطقه "سنگین" که محل جنگ نیروهای افغان تحت حمایت ناتو و طالبان است، کشته شده‌اند.

او با اشاره به اینکه عملیات نظامی باعث افزایش خشم عمومی شده است گفت: مردم بیگناه، زنان و کودکان تنها قربانیان این حملات هوایی هستند.

الکزایی گفت که او نگرانی خود را در مورد مشکلات غیرنظامیان با پارلمان و مقامات دولتی درمیان گذاشته است اما آنها اقدامی نکرده‌اند.

نیروهای افغان در درگیری و مقابله با نیروهای طالبان هستند که حدود نصف کشور را به دست دارند و روزانه علیه نیروهای امنیتی حملاتی را انجام می‌دهند.

از سوی دیگر سرویس اطلاعات افغانستان اعلام کرده است که سه عضو گروه "حقانی" را دستگیر کرده است.

ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده است که این سه مظنون به دست داشتن در بمب گذاری در نزدیک سفارت آلمان در مه ۲۰۱۷ که منجر به کشته شدن ۹۰ نفر شد و همچنین حمله نوامبر ۲۰۱۸ که ۵ یپمانکار نظامی از جمله یک انگلیسی را کشت، اقرار کرده‌اند.

همچنین ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که یک استاد دانشگاه و یک امام جماعت در کابل را به اتهام استخدام هزاران فرد جوان برای عملیات‌های مرتبط با داعش و اعزام آنها به ننگرهار برای آموزش دستگیر کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین