|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۲۵۱۰۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از درخواست دادستانی برای پیگیری ازدواج کودک ١١ ساله ایلامی با مرد ۵٠ ساله و تهیه گزارش مددکاری این سازمان برای بررسی جزئیات این ماجرا خبر داد.
 معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از درخواست دادستانی برای پیگیری ازدواج کودک ١١ ساله ایلامی با مرد ۵٠ ساله و تهیه گزارش مددکاری این سازمان برای بررسی جزئیات این ماجرا خبر داد.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دادستانی از سازمان بهزیستی درخواست کرده است تا ابعاد این حادثه را بررسی کرده و به داستانی گزارش دهد، گفت: پدر این کودک معتاد بوده و همچنین از همسرش جدا شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت مالی خانواده مساعد نیست و باید علت ازدواج کودک ۱۱ ساله مشخص شود، افزود:. بنابر گزارش‌های اولیه مددکاران بهزیستی، خانواده این کودک در تهران ساکن هستند و مرد ۵٠ ساله نیز در ایلام زندگی می‌کند.

وی با اشاره به برخی گمانه زنی‌ها درباره اینکه این کودک به مرد ۵۰ ساله فروخته شده است، گفت: گزارش سازمان بهزیستی به دادستان به عنوان مدعی‌العموم تحویل داده می‌شود تا در صورت صحت این موضوع به این تخلف رسیدگی شود.

به گفته وی، پدر این خانواده به دلیل اعتیاد در زندان به سر می‌برد و سازمان بهزیستی آمادگی را دارد تا با حمایت از این دست خانواده‌های آسیب دیده، از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌هایی که کودک‌شان قربانی کودک همسری می‌شوند، به لحاظ اجتماعی وضعیت بهنجاری ندارند، اظهار کرد: در گذشته به دنبال برخی از رسوم فرهنگی کودک همسری اتفاق می‌افتاد، اما در حال حاضر معمولاً این اتفاق در خانواده‌های آسیب‌دیده که دچار مشکلات مالی، اعتیاد، فقر فرهنگی و …هستند رخ می‌دهد.

مسعودی فرید با تاکید بر اهمیت بلوغ روانی و اجتماعی در کنار بلوغ جسمی برای ازدواج یک فرد تصریح کرد: فقط بلوغ جسمی برای ازدواج یک فرد شرط نیست و سازمان بهزیستی به عنوان متولی آسیب‌های اجتماعی در مواردی که کودک بدون داشتن پیش شرط‌های ازدواج یا به دلیل مشکلات خانوادگی مجبور به ازدواج می‌شود، پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین