|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۲۴۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳
ظریف عنوان کرد که درباره تسهیلات گمرکی و مرزی مورد توجه دوستان ایرانی گفت‌وگوهایی انجام شده است و افزود: گفت‌وگوهای خوبی بین ایران و اقلیم کردستان و بغداد انجام شده تا مبادلات تجاری تسهیل شود.
 وزیر امور خارجه ایران خطاب به تجار اقلیم کردستان عراق به آنها اطمینان داد که تحریم‌های آمریکا تاثیری در تعاملات اقتصادی ایران با این منطقه نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از کردپرس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که صبح امروز (سه‌شنبه) در ادامه سفرش به عراق وارد اربیل شد، در نشست تجاری ایران و اقلیم کردستان عراق طی سخنانی عنوان کرد: ما خواهران و برادران کُرد در عراق و سوریه را از خود می‌دانیم، چون ما از یک ریشه هستیم و همه ما در کنار هم بودیم.

وی افزود: زمانی که رژیم صدام حلبچه را بمباران شیمیایی کرد، همانقدر مردم کُرد گریستند، مردم ایران نیز گریستند.

وزیر خارجه ایران با بیان اینکه در مبارزه با افراط گرایی، تروریسم و دیکتاتوری همراه با هم بودیم، خاطرنشان کرد: جوانان ایرانی، کُرد، عرب، شیعه، سنی، ایزدی و مسیحی با هم قربانی دادند.

فارس نوشت:رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: ما از گفت‌وگوهای حزب دموکرات و اتحادیه میهنی پشتیبانی می‌کنیم و تشکیل دولت قدرتمند در اقلیم کردستان در زودترین زمان ممکن را خواستار هستیم.

وزیر خارجه ایران همچنین خطاب به تجار و بازرگانان به آنها گفت: اطمینان می‌دهم که تحریم‌های آمریکا تاثیری در معاملات نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه شریک بسیار مطمئنی برای تمام شرکای خود در عراق و اقلیم کردستان هستیم، اظهار داشت: شهرک‌های صنعتی در شهرهای مرزی ایران و عراق ایجاد خواهد شد.

ظریف عنوان کرد که درباره تسهیلات گمرکی و مرزی مورد توجه دوستان ایرانی گفت‌وگوهایی انجام شده است و افزود: گفت‌وگوهای خوبی بین ایران و اقلیم کردستان و بغداد انجام شده تا مبادلات تجاری تسهیل شود.

وی با ابراز امیدواری نسبت به افزایش حسن نیت و همکاری بین دو طرف، بر گسترش روابط بین دو کشور و همچنین اقلیم کردستان عراق تأکید کرد و افزود: امیدواریم تلاش‌ها در راستای تحکیم پیوندهای دیرینه و تاریخی‌ ما بیشتر شود.

 رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه (23 دی ماه) در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عراقی راهی بغداد شد و در این مدت با مقامات عراقی در بغداد ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داد.

عصر دیروز (دوشنبه) نیز نشست مشترک تجاری با حضور بازرگانان و تجار ایرانی و عراقی در بغداد برگزار و ظریف در آن نشست شرکت کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین