|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۲۴۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
اندی ورثینگتون، رییس مشترک کمپین حمایت از تعطیلی زندان گوانتانامو اعلام کرد: این زندان جایی است که افراد از همان بدو ورود به داخل آن هیچ گونه حقوقی ندارند.
 بیش‌ از ۱۰۰ تن در مقابل کاخ سفید به مناسبت هفدمین سالگرد تاسیس و شروع به کار زندان گوانتانامو گردهم آمدند.

 به نقل از خبرگزاری رویترز،  زنان و مردان معترض با پوشیدن لباس نارنجی مخصوص زندان گونتانامو و سرپوش‌های سیاه به نمایندگی از زندانیان زندان گوانتانامو در سکوت ایستادند و به این شکل اعتراض خود را اعلام کردند.

اندی ورثینگتون، رییس مشترک کمپین حمایت از تعطیلی زندان گوانتانامو اعلام کرد: این زندان جایی است که افراد از همان بدو ورود به داخل آن هیچ گونه حقوقی ندارند.

این تظاهرات با همکاری چندین سازمان از جمله عفو بین‌الملل و "عدالت برای جامعه مسلمانان" برگزار شد.

زندان گوانتانامو مدت کمی بعد از اشغال افغانستان درسال ۲۰۰۱ فعالیت خود را آغاز کرد و در ۱۱ ژانویه ۲۰۰۲ تحت فرمان جورج. دبلیو بوش پسر رییس جمهور وقت آمریکا، اولین زندانیان به این زندان منتقل شدند.

باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا وعده داده بود که این زندان را تعطیل کند اما به دلیل سنگ اندازی مخالفان در کنگره نتوانست اینکار را انجام دهد.

تا به امروز، این زندان با حضور ۴۰ زندانی باز است.

در این تظاهرات، ماها حلال، رییس مشترک سازمان عدالت برای جامعه مسلمانان بیانیه نوشته شده توسط همسر عمر خدر یکی از زندانیان پیشین گوانتانامو را خواند.

۱۷ سال پیش  این زندان باز شد و چهره زشت اما دقیق اسلام هراسی را به جهان نشان داد. این اولین بار نیست که یک گروه اقلیت مورد هدف قرار گرفته و به عنوان دشمن معرفی شده است. با این گروهها به عنوان موجود کمتر از انسان رفتار می شود .

عمر خدر کانادایی در ۱۶ سالگی زندانی شد و ۱۰ سال در این زندان و پس از آزادی دوباره کانادا منتقل شد.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین