|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۴۶۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
این رمان داستان آینده‌ای را روایت می‌کند که به دلیل هجوم مهاجرت جهانی و فجایع اقلیمی ناشی از آن، دور بریتانیا ساخته می‌شود تا از آن محافظت کند.
نشریه گاردین طبق سنت هرساله در آغاز سال جدید میلادی فهرستی از مهم‌ترین کتاب‌ها را اعلام کرده که قرار است امسال منتشر شوند.

 بخشی از کتاب‌هایی که در فهرست منتخب گاردین از مهم‌ترین آثار ادبی سال ۲۰۱۹ منتشر شده از این قرار است:

 در بخش داستانی                                                                                    

«‌دیوار» ‌نوشته جان لنکستر

این رمان داستان آینده‌ای را روایت می‌کند که به دلیل هجوم مهاجرت جهانی و فجایع اقلیمی ناشی از آن، دور بریتانیا ساخته می‌شود تا از آن محافظت کند.

«روزی روزگاری یک رودخانه» نوشته دیان سترفیلد

به دنبال کتاب پرفروش «‌سی‌امین داستان»،‌ این کتاب بسیار دلنشین که داستانی مرموز از قرن ۱۹ را  با آمیختن عناصر فولکلور و اکتشاف‌های علمی در حوالی رودخانه «‌تایمز» روایت می‌کند در ماه ژانویه منتشر خواهد شد.

«رهاشده» نوشته تیم پیرس

 این کتاب با توجه به تفکرات تراژدی «پیرس»، جهانی را در چنگال جنگ به تصویر می‌کشد.

«‌مرد شاه‌بلوطی»‌ نوشته سورن سیستراپ

این کتاب که شروع داستان‌های هیجان‌انگیز نویسنده رمان «‌قتل» است،‌ از اکتشافی هولناک در حوالی «‌کوپنهاگ»‌ سخن می‌گوید.

«پلنگ سیاه، گرگ قرمز»‌ نوشته مارلون جیمز

نویسنده کتاب «تاریخچه مختصری از هفت قتل»‌ این‌بار داستانی تخیلی و اسطوره‌ای را که در آفریقا به وقوع می‌پیوندد روایت کرده است.

«نارون» نوشته تانا فرنچ

 جدیدترین رمان نویسنده ایرلندی کتاب‌های جنایی، درباره مرد جوانی است که زندگی‌اش از هم پاشیده و این بهترین آزمون برای محک زدن توانایی‌های یک مرد و اسرار خانوادگی است.

«جایی که دلیلی باقی نمی‌ماند»‌  نوشته یی یون لی

غم و مادر بودن عناصر رمان جدید نویسنده «‌ولگردها»‌ هستند. این کتاب گفت‌وگوی تخیلی پسری را دربردارد که خود را کشته است.

 «دهانی پر از پرنده» ‌نوشته سامانتا چبلین

این کتاب سری داستان‌های کوتاهی است از نویسنده‌ آرژانتینی اثر بی‌نظیر «‌رویای تب‌آلود»‌؛ کتابی که در لیست جایزه بین‌المللی «من بوکر» سال ۲۰۱۷  قرار گرفت.

«‌بهار» نوشته الی اسمیت

"‌سپیده‌دم سرما و سکوت را در هم می‌شکند اما در اعماق زمین گیاهانی در حال رشد هستند ..." به دنبال کتاب‌های «‌پاییز»‌ و «‌زمستان»، این نویسنده در کتاب سومش به زیبایی تمام، هنر، ادبیات و زندگی امروزه را با یکدیگر آمیخته است.

«‌مارها»‌ نوشته سدی جونز

 کتابی بسیار زیبا و پر از تردید است که درباره تباهی و هدر دادن پول توسط خانواده‌ای بی‌کار است.

 «پسران نیکلی» نوشته کولسون وایتهد

اثر جدید نویسنده کتاب «راه‌آهن زیرزمینی»، این‌بار درباره داستان دو پسربچه سیاه‌پوست (یکی ایده‌آلیست و دیگری خودخواه) است که به مدرسه بازپروری فرستاده می‌شوند.

بخش غیر داستانی

«‌دهانی پر از خون»‌ نوشته تونی موریسون

نویسنده کتاب «‌دوست‌داشتنی» در کتاب جدیدش مجموعه‌ای از مقالات و سخنرانی‌های مربوط به نژاد و جنسیت بیش از چهار دهه اخیر را گردآوری کرده است.

«‌روشی که امروزه غذا می‌خوریم» نوشته بی ویلسون

ویلسون در این کتاب به مباحثه درباره روش غذا خوردن امروزه مردم و نامناسب بودن آن، چه برای سلامت انسان و چه برای  سلامتی کره زمین، می‌پردازد.

«دنیای زیرین» نوشته روبرت مک‌فارلین

جدیدترین کتاب نویسنده کتاب‌های «راهنما»‌ و «راه‌های قدیمی» این‌بار از فضا و زمان عبور می‌کند و به جهان زیر زمین می‌رسد، جایی که با سوالاتی درباره نحوه رفتار انسان‌ها با کره زمین مواجه می‌شود.

  «‌چطور یک ضدنژادپرست باشیم؟» نوشته ایبرام ایکس کندی

نویسنده برنده جایزه ملی برای کتاب تاریخی «تمبرخورده از همان ابتدا» ، این‌بار ‌کتابی تا حدودی تاریخی و تا حدودی دربرگیرنده شرح حال نوشته که بار دیگر برای ما بیان می‌کند نژادپرست بودن به چه معناست.

 «‌اقیانوس غیرقانونی» ‌نوشته ایان اوربینا

در این کتاب که نوشته خبرنگار برنده جایزه «پولیتزر» است به تحقیقی عمیق درباره دنیای بی‌قانون آب‌ها و داستان جرایم و خشونت‌هایی‌ که اغلب بی‌پاسخ هستند پرداخته شده است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین