|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۲۴۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
در شرایطی که ایرانیان از جشنواره گل تیم ملی ایران برابر یمن در جام ملت های آسیا شادمان بودند، مسعود ده نمکی کارگردان اصولگرای سینما که در دو دهه اخیر به اظهارنظرهای جنجالی شهرت دارد، درجدیدنرین اظهارنظر روشنفکرمآبانه خود از پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل تیم یمن انتقاد کرده است. این اظهارنظر ده نمکی یادآور واکنش روزنامه کیهان به پیروزی تيم ملي فوتبال كشورمان در يك ديدار تداركاتي مقابل تیم فلسطين در سال های نه چندان دور است.
 در شرایطی که ایرانیان از جشنواره گل تیم ملی ایران برابر یمن در جام ملت های آسیا شادمان بودند، مسعود ده نمکی کارگردان اصولگرای سینما که در دو دهه اخیر به اظهارنظرهای جنجالی شهرت دارد، درجدیدنرین اظهارنظر روشنفکرمآبانه خود از پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل تیم یمن انتقاد کرده است.

این اظهارنظر ده نمکی یادآور واکنش روزنامه کیهان به پیروزی تيم ملي فوتبال كشورمان در يك ديدار تداركاتي مقابل تیم فلسطين در سال های نه چندان دور است که در آن کیهان این برد را به «جشنواره گل» تیم ملی مقابل ملت مظلوم فلسطین تعبیر و به آن اعتراض کرده بود.

ده نمکی مثل کیهان، یمن مثل فلسطین

تیم ملی فوتبال کشورمان فردا به مصاف تیم ملی ویتنام می رود، حال این سوال پیش می آید که با توجه به انتقاد کیهان و ده نمکی به این موضوع و داشتن نگاه سیاسی به ورزش، اگر تیم ملی کشورمان با نتیجه 10 بر یک مقابل ویتنام پیروز شود باز از شاگردان کی روش انتقاد می‌شود یا نه؟

طی دو روز گذشته مسعود ده نمکی با حضور در برنامه فرمول یک در اظهارنظری در واکنش به اینکه تیم ملی به تازگی موفق شده تیم ملی یمن را در جام ملت‌ها با 5 گل شکست دهد گفته بود: هنر کردیم به یمن 5 گل زدیم؟! شاگرد تختی هم هستیم و آیا می دانید چرا او تختی شد و چرا نام پوریای ولی نامش هنوز هم هست؟

همزمان با اظهارنظر ده نمکی درباره برد ایران مقابل تیم ملی یمن به مرور واکنش روزنامه کیهان به پیروزی تيم ملي فوتبال كشورمان در يك ديدار تداركاتي مقابل تیم فلسطين در سال های نه چندان دور پرداختیم که در ادامه می خوانید:

روزنامه کیهان هم در سالیان دور در یادداشتی انتقادآمیز از برد تيم ملي فوتبال كشورمان در يك ديدار تداركاتي تيم فوتبال فلسطين که آن تیم را با نتيجه 7 بر صفر شكست داد انتقاد کرده بود.

کیهان در ادامه آن یادداشت آورده بود که: ذوق زدگي برخي محافل ورزشي كشورمان از اين پيروزي و دست افشاني آنها در پي اين به قول خودشان، «جشنواره گل»! ديدني و تاسف خوردني بود و بعيد نيست كه روح پورياي ولي از خنده آنها به گريه افتاده!

این رسانه اصولگرا در ادامه خظاب به کادر فنی تیم ملی فوتبال کشورمان نوشته بود: همه آنچه در توان داشتيد را براي شكست تيمي كه به نمايندگي از مردم مظلوم فلسطين ميهمان شما بود به كار گرفتيد و در پي اين پيروزي به وجد آمده و آن را «جشنواره گل» ناميديد! و حال آن كه اين پيروزي، با توجه به شرايط سخت تحميل شده از سوي صهيونيست ها بر مردم مظلوم فلسطين و محروم بودن اجباري تيم ياد شده از تمرينات و امكانات فراواني كه شما در اختيار داريد، اهميت چنداني هم نداشت، چه رسد به آن كه «جشنواره گل»! ناميده شود!

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین