|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۲۴۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱
قیمت نفت در ادامه معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال از ۶۰ دلار عبور کرد.
 قیمت نفت در ادامه معاملات امروز به روند صعودی خود ادامه داد و هر بشکه نفت برنت دریای شمال از ۶۰ دلار عبور کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، به دنبال ارسال سیگنال های مثبت از احتمال حل و فصل قریب الوقوع اختلافات تجاری میان آمریکا و چین، قیمت نفت امروز بیش از 2 درصد افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا امروز با 1 دلار و 40 سنت افزایش به 51 دلار و 18 سنت رسید. این اولین بار از ابتدای امسال است که قیمت نفت خام آمریکا به بالای 50 دلار می رسد.

قیمت نفت برنت نیز امروز با 1 دلار و 45 سنت افزایش به 60 دلار و 17 سنت رسید. قیمت هر دو شاخص نفتی در جلسه قبل نیز بیش از 2 درصد افزایش یافته بود.

استفن اینز، تحلیلگر بازار نفت در سنگاپور گفت: «با توجه به گزارش های اولیه از پکن در مورد مذاکرات تجاری آمریکا و چین و احتمال موفقیت آمیز بودن مذاکرات، قیمت نفت همچنان رو به افزایش است... بازارهای پرریسک پس از پشت سر گذاشتن یک دسامبر وحشتناک، قیمت نفت در حال ترمیم است.»

همزمان با تقویت قیمت نفت، شاخص ها در بورس های آسیایی نیز افزایش داشت و امروز به بالاترین رقم ها در طی 3 هفته و نیم گذشته رسید.

مذاکرات تجاری در پکن بین دو اقتصاد بزرگ جهان امروز وارد سومین روز خود شد. پیشتر گزارش شده بود که طرفین به پیشرفته هایی در برخی مسائل از جمله فروش محصولات کشاورزی و انرژی آمریکا و افزایش دسترسی آمریکا به بازارهای چین دست یافته اند.

روزنامه چاینا دیلی امروز نوشت، پکن علاقمند است به اختلاف تجاری خود با آمریکا پایان دهد، اما «امتیازات غیرمعقولی» به واشنگتن نخواهد داد و اینکه هرگونه توافقی باید مورد تراضی هر دو کشور باشد.

ترامپ گفته اگر تا دوم مارس توافقی حاصل نشود، تعرفه ها علیه 200 میلیارد دلار کالای چینی را از 10 درصد به 25 درصد افزایش خواهد داد. این در حالی است که اقتصاد چین هم اکنون افت رشد قابل توجهی را شاهد است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین