|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۲۴۲۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندر عباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه سد نیان از جمله اهداف و ضرورت‌های اجرای طرح سدهای شمیل و نیان بوده است‌.
 طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در نخستین برنامه سفر وزیر نیرو به استان هرمزگان افتتاح شد.

 رضا اردکانیان وزیر نیرو که امروز (دوشنبه) به همراه معاون رئیس جمهور به استان هرمزگان سفر کرده است، در نخستین برنامه سفر خود، طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان را افتتاح کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان هرمزگان در حاشیه افتتاح این طرح عنوان کرد: با افتتاح پروژه تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل ونیان، کمبود آب شرب جمعیتی بالغ بر ۲۵۰ هزار نفر در بندرعباس برطرف می‌شود.

هوشنگ ملایی بیان کرد: جبران بخشی از کمبود آب شرب کلان شهر بندر عباس، استحصال حدود 700 لیتر در ثانیه آب از منابع آبخوان دشت شمیل و نشت آب سد نیان و جلوگیری از هدر رفت آب حاصل از شبکه سد نیان از جمله اهداف و ضرورت‌های اجرای طرح سدهای شمیل و نیان بوده است‌.

این مقام مسئول تصریح کرد: حفاری، تجهیز و بهره‌برداری از 13 حلقه چاه، تامین لوله، اجرای پوشش و لوله گذاری لوله‌های فولادی به طول 20 کیلومتر و  قطرهای 200 تا 900 میلیمتر شامل خطوط جمع‌آوری و انتقال، لوله‌گذاری با لوله پلی‌اتیلن به طول 450 متر و قطر 200 میلی متر به عنوان رئوس عملیات اجرای طرح تامین آب شرب بندرعباس از سدهای شمیل و نیان است که این طرح با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال در مدت هفت ماه اجرا شد.

ملایی یادآور شد: سدهای شمیل و نیان در استان هرمزگان و در فاصله 80 کیلومتری شرق بندرعباس در محدوده بالا دست روستای شمیل واقع شده است.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین