|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۳۸۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹
در استان تهران و به خصوص در شهر تهران تابلوهایی تحت عنوان مهدکودک می‌بینیم که این مهدکودک‌ها مجوز فعالیت از بهزیستی ندارند .تعداد مهدهای غیرمجاز در شهر تهران نیز کم نیست اما تاکنون هر موردی مبنی بر تخلف گزارش شده است را بررسی کردیم.
مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: به همه والدین توصیه می‌کنم که اگر بنا دارند کودک زیر شش سال خود را در مهدکودک ثبت نام کنند و کودکشان از خدمات بهره‌مند شود، حتما در زمان ثبت نام مجوز فعالیت مهد را بررسی کنند.

 داریوش بیات نژاد در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش ملی مددکاران اجتماعی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر آخرین وضعیت پرونده تعرض به کودکی در مهدکودک اظهار کرد: جزئیات مهدکودک متخلف قطعا در پرونده و در سیستم قضایی وجود دارد  اما براساس آخرین اطلاعاتی که کسب کرده‌ام این اتفاق در مهدکودکی که دارای مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی باشد، نیفتاده و این مهدکودک غیرمجاز بوده است.

وی ادامه داد: به همه والدین توصیه می‌کنم که اگر بنا دارند کودک زیر شش سال خود را در مهدکودک ثبت نام کنند و کودک از خدمات آن بهره‌مند شود، حتما در زمان ثبت نام مجوز فعالیت مهد را بررسی کنند و چنانچه آن مهد از سازمان بهزیستی مجوز گرفته باشد بدون دغدغه و با آرامش خاطر فرزندشان را در آنجا ثبت‌نام کنند اما اگر مهدکودکی مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی نداشت، فعالیتش غیرقانونی است و از نظر سازمان بهزیستی هیچ تضمینی برای کیفیت فعالیت چنین مراکزی وجود ندارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران در پاسخ به این سوال که چگونه مهدهای غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می‌دهند؟ اظهار کرد: وقتی فرد متقاضی برای ایجاد و احداث مهدکودک مراجعه می‌کند وظیفه ما این است که از اداره اماکن استعلام بگیریم. همچنین درخصوص مهدهای غیرمجاز اداره اماکن و دستگاه‌های نظارتی مکلفند مانع از فعالیتشان شوند و چنانچه به صورت مصداقی گزارش شود که در خیابانی و یا محله‌ای مهدکودکی وجود دارد که به نظر می‌آید مجوز فعالیت از بهزیستی ندارد از طریق مقامات قضایی این موضوعات را دنبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در استان تهران و به خصوص در شهر تهران تابلوهایی تحت عنوان مهدکودک می‌بینیم که این مهدکودک‌ها مجوز فعالیت از بهزیستی ندارند .تعداد مهدهای غیرمجاز در شهر تهران نیز کم نیست اما تاکنون هر موردی مبنی بر تخلف گزارش شده است را بررسی کردیم.

بیات نژاد افزود: در سطح استان تهران مهدکودک‌های بسیاری داریم؛ نیروی انسانی در اختیار بهزیستی استان تهران جوابگوی نظارت بر تعدادی است که مجوز فعالیت دارند و چنانچه به طور مشخص و مصداقی گزارش‌هایی به ما برسد که فعالیت مهد غیرقانونی است، از طریق مجاری قضایی آن را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان تهران در پایان گفت: شهروندان می‌توانند با سامانه 3000012333 بهزیستی ارتباط و موارد این چنینی را گزارش دهند که در صورت گزارش آن را پیگیری خواهیم کرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین