|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۲۳۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
یک سرلشکر ارتش عربستان نزدیک به ولیعهد سعودی سال ۲۰۱۷ در هتل «ریتز کارلتون» استانبول بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این درحالی است که برخی به بی بی سی گفتند که این سرلشکر سعودی براثر شکنجه کشته شده است.
  شبکه تلویزیونی «بی بی سی» انگلیس روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد: مقام‌های سعودی از تابستان گذشته یک تیم ۵۰ نفره برای ازمیان برداشتن مخالفان خود تشکیل داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید به نقل از بی بی سی عربی، سلسله عملیات‌هایی از سوی مقام‌های عربستان علیه معارضان در داخل خاک سعودی و اروپا صورت گرفته است.

یک منبع سعودی به این شبکه تلویزیونی انگلیسی گفته است: قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی، نخستین موردی نبوده است که نزدیکان محمدبن سلمان ولیعهد سعودی اجرا کردند.
بی بی سی همچنین اطلاعات جدیدی از مرگ یک مخالف سعودی در بازداشت که یکسال پیش از قتل خاشقچی به قتل رسید، منتشر کرده است.

یک مقام نزدیک به دیوان پادشاهی عربستان به بی بی سی گفته است: یک سرلشکر ارتش عربستان نزدیک به ولیعهد سعودی سال ۲۰۱۷ در هتل «ریتز کارلتون» استانبول بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. این درحالی است که برخی به بی بی سی گفتند که این سرلشکر سعودی براثر شکنجه کشته شده است.

بی بی سی همچنین در گزارش خود آورده است: پلیس لندن یک مخالف سعودی را پس از اینکه احتمال می‌رفت جان او در خطر باشد، تحت حفاظت امنیتی قرار داده است.

جمال خاشقچی ستون نویس روزنامه واشنگتن پست دوم اکتبر (دهم مهر) پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول جهت دریافت مدارک موردنیاز برای ثبت ازدواج خود، ناپدید شد.
عربستان پس از دو هفته انکار و تکذیب، سرانجام اذعان کرد که این روزنامه نگار در جریان درگیری در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

ریاض همچنین یادآور شد که ۱۸ نفر به دلیل دست داشتن در ماجرای قتل خاشقچی بازداشت شدند و در عربستان محاکمه می‌شوند.

اما دادستان کل عربستان به نوبه خود اعتراف کرد قتل خاشقچی تعمدی بوده است و حال آنکه ریاض بر دخالت نداشتن خاندان سلطنتی سعودی در این قتل اصرار ورزید.

آن سوتر در ترکیه، تحقیقات مجزایی در مورد این پرونده درحال انجام است. آنکارا می‌گوید یک جوخه مرگ که از سوی عربستان اعزام شد، خاشقچی را ترور کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین