|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۲۳۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴
رییس دفتر رییس‌ جمهوری با انتقاد از برخی رویکردهای نادرست رسانه‌ای و اظهارنظرهای سیاسی که با هدف تخطئه تلاش های دولت در راهپیمایی عظیم اربعین طرح می‌شود، گفت: موضع‌گیری‌ های وحدت‌شکنانه با هدف تخطئه تلاش های دولت یا ناکارآمدجلوه دادن آن با روح آزادگی و فلسفه آیین باشکوه اربعین حسینی (ع) تناسبی ندارد و سبب تضعیف نظام و کاهش اعتماد عمومی می‌شود.
 رییس دفتر رییس‌ جمهوری با انتقاد از برخی رویکردهای نادرست رسانه‌ای و اظهارنظرهای سیاسی که با هدف تخطئه تلاش های دولت در راهپیمایی عظیم اربعین طرح می‌شود، گفت: موضع‌گیری‌ های وحدت‌شکنانه با هدف تخطئه تلاش های دولت یا ناکارآمدجلوه دادن آن با روح آزادگی و فلسفه آیین باشکوه اربعین حسینی (ع) تناسبی ندارد و سبب تضعیف نظام و کاهش اعتماد عمومی می‌شود.

«محمود واعظی» روز چهارشنبه در گفت‌ وگو با ایرنا به تلاش‌های بی‌شائبه دستگاه های دولتی برای تسهیل حضور زائران ایرانی در گردهمایی باشکوه اربعین، اشاره کرد و افزود: امنیت، سلامت و کاهش هزینه های زائران اربعین، دغدغه دولت بود.

وی یادآور شد: دولت از حداقل هشت ماه پیش و با تشکیل مداوم ستاد اربعین، برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری باشکوه آیین ارزشمند راهپیمایی اربعین را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون که این مراسم عظیم معنوی خاتمه پیدا کرده، بیش از 30 دستگاه دولتی در ارائه خدمت به زائران حسینی مشارکت داشتند.

رییس دفتر رییس جمهوری با بیان این که خدمات دولت در بخش های زیرساختی، خدماتی، امنیتی و حمل و نقل؛ در کنار زحمات سایر نهادها برای همه زائران اربعین مشهود بود، خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌ها کاهش هزینه زیارت اربعین برای زائران ایرانی بود که دولت به دستور رییس‌ جمهوری با اعمال تخفیف و محاسبه هزینه روادید به قیمت ارز ثانویه، هزینه صدور روادید برای زائران را به اندازه قابل توجهی کاهش داد.

واعظی یادآور شد: همچنین زمان صدور روادید در دفاتر اعلام شده به 24 ساعت کاهش یافت.
وی اختصاص 15 هزار دستگاه اتوبوس را تدبیر دولت برای تسهیل رفت‌ وآمد زائران اربعین برشمرد و گفت: حتی برای تامین لاستیک‌های مورد نیاز این اتوبوس ها هم تمهیداتی اندیشیده و مقرر شد 23 هزار حلقه لاستیک به این اتوبوس ها اختصاص یابد.

رییس دفتر رییس جمهوری توجه ویژه به سلامت زائران حسینی را از دیگر دغدغه های دولت برای بهتر برگزار شدن مراسم راهپیمایی اربعین امسال عنوان کرد.
واعظی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران، در بیش از 40 پایگاه در خاک عراق به زائران اربعین خدمات درمانی ارائه کرد.

وی همچنین حذف دلار از چرخه مالی اربعین را دیگر برنامه مهم دولت عنوان کرد و افزود: طبق هماهنگی بعمل آمده با طرف عراقی، قرار شد دینار مورد نیاز زائران را در خاک عراق در اختیار آنها قرار دهیم. لذا بانک ملی مسئولیت این کار را بعهده گرفت تا پس از ثبت نام زائران، در عراق در ابتدا از طریق 50 شعبه بانکی، دینار مورد نیاز را به در اختیار زائران قرار دهد.

عضو ارشد دولت دوازدهم با بیان این که به دلیل ناهماهنگی ها در طرف مقابل برخی مشکلات در دو روز اول تحویل ارز در عراق رخ داد، گفت: به دلیل بسته شدن بعضی شعب پرداخت ارز و بعضی مشکلات پیش بینی نشده در فرایند کاری بانک مرکزی عراق، در دو روز اول متاسفانه شاهد تشکیل صف و معطلی مردم در بعضی شعب بودیم که از این بابت از زائران عزیز عذرخواهی می‌کنیم.

واعظی تصریح کرد: البته با تلاش مسئولان بانکی، شعب تعطیل شده به سرعت جایگزین و فعالیت آنها شبانه‌روزی شد. با این تدابیر ازدحام زائران در اکثر شعب برطرف شد و تحویل ارز با سرعت مناسبی انجام شد.

وی با انتقاد از برخی رسانه‌ها و چهره‌های سیاسی در استفاده از مراسم اربعین به عنوان فرصتی برای نقد و تخریب پایگاه مردمی دولت، این راهپیمایی عظیم را فرصتی بزرگ برای نمایش وحدت به دشمنان کشور برشمرد و یادآور شد: موضع‌گیری‌های وحدت‌شکنانه با هدف تخطئه تلاش های دولت یا ناکارآمدجلوه دادن آن با روح آزادگی و فلسفه آیین باشکوه اربعین حسینی (ع) تناسبی ندارد و سبب تضعیف کلیت نظام و کاهش اعتماد عمومی می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین