|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
محمد اعلمی‌ نمایش «دختر کدو» را که داستان آن درباره کدویی است که تبدیل به یک دختر بچه می‌شود را در جشنواره عروسکی تهران مبارک به صحنه می‌برد.

این کارگردان درباره این نمایش گفت: دختر کدو افسانه‌ای است که در بیشتر اقوام ایرانی وجود دارد.

او ادامه داد: داستان درباره زن و شوهری روستایی است که بچه‌دار نمی‌شوند‌ تا اینکه زن یک کدو را به عنوان فرزند انتخاب می‌کند و آنقدر این کدو را باور می‌کند تا اینکه تبدیل به یک دختربچه می‌شود،‌بعد از آن شوهر همسرش را رها می‌کند و زن به تنهایی دختر را بزرگ می‌کند.

اعلمی درباره شیوه اجرایی نمایش «دختر کدو» توضیح داد: شیوه اجرایی این کار بازیگر عروسک است که در واقع خود بازیگران عروسک‌ها را بازی می‌دهند.

این کارگردان با اشاره به نوع مخاطبان این اثر نمایشی گفت: اصولا این نمایش به دلیل قصه کودکانه و استفاده از شعر و موسیقی‌، برای کودکان و نوجوان جذاب است اما به هر حال نمایش می‌تواند مخاطب همگانی داشته باشد و مخاطب عام را دربر بگیرد.

اعلمی درباره هدف اصلی‌اش دراین اثر ادامه داد: هدف اصلی ما در این نمایش، این است که مخاطبان مختلف از کودکان نوجوانان و بزرگسالان را با افسانه‌های ایرانی و فرهنگ فولکلوریک‌مان آشنا کنیم.

نمایش «دختر کدو» که متن آن نوشته گیتی مرتضوی و راضیه برومند است‌، سلمان فرخونده‌، فروزان بهرام پور‌، محمد لقمانیان‌، علی اعتصامی‌فر و منیارمضانی به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین‌، علی بی‌نیاز، سیاوش عظیمی موزیسین این کار هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین