|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: علاوه‌ بر این درخواست دیگر آنها، تعلیق مالیات بر ارزش افزوده حداقل به مدت یک سال است و این که تسهیلات را با شرایط ساده در اختیارشان بگذارند تا این صنایع قدرت رشد پیدا کنند.
 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران از در راه بودن بسته حمایتی ۳۴ هزار میلیارد تومانی دولت از صنایع خبر داد.

جمشید عدالتیان - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دولت تصمیم دارد مبلغی در حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان به صورت وام با بهره‌ ۱۰ درصدی در اختیار صنایع قرار دهد.

وی به آنچه که خواسته‌ صنایع است اشاره کرد و گفت: اغلب صنایع بدهی معوقه به بانک‌ها داشته و خواستار تنفس یک‌ ساله هستند که فعلا بتوانند بدون بهره، بدهی خود را بپردازند چراکه در حال حاضر سرمایه در گردش مورد نیازشان سه چهار برابر شده است.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران افزود: علاوه‌ بر این درخواست دیگر آنها، تعلیق مالیات بر ارزش افزوده حداقل به مدت یک سال است و این که تسهیلات را با شرایط ساده در اختیارشان بگذارند تا این صنایع قدرت رشد پیدا کنند.

عدالتیان با اشاره به این‌که هنوز جزئیات بسته حمایتی که دولت می‌خواهد ارائه دهد به طور رسمی ابلاغ نشده است، اظهار کرد: آنچه که تصویب شده ۳۴ هزار میلیارد تومان است که قرار است  به صورت وام با بهره ۱۰ درصدی پرداخت شود. اما باید منتظر باشیم تا ببینیم جزئیات چه هستند چراکه طرح‌ها زمانی که عملی شده و به بازار می‌رسند، ممکن است شرایط‌شان به کلی عوض شود.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: فشار یک ضرب بر تولیدکنندگان وارد می‌شود و اصناف هم آنچه که تعهد کرده بودند را نمی‌پردازند لذا تعلیق مالیات بر ارزش افزوده حداقل به صورت یکسال می‌تواند کمک کننده باشد. این‌ها می‌تواند کمک به ارز نیمایی که صادراتی است نیز باشد تا سریع‌تر ارز برای تهیه مواد اولیه در اختیار صنایع کوچک و متوسط قرار گیرد.

وی اعلام کرد که به عنوان نمونه، خود ما شش ماه است که منتظر دریافت مقدار کمی ارز هستیم تا بتوانیم مواد اولیه وارد کنیم و خود را سرپا نگه داریم.

او خاطرنشان کرد: آنچه که در حال حاضر برخی بانک‌ها می‌گویند این است که باید غیر از برگرداندن ۱۰۰ درصد پول، ۳۵ درصد هم سپرده‌گذاری کنید که این موضوع در شرایط عادی ممکن است اما باتوجه به بحران اقتصادی حال حاضر و مشکلات فعالان اقتصادی، امکان‌پذیر نیست. لذا همکاری سیستم بانکی و مالیاتی با صنایع کوچک و متوسط ضروری است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین