|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۲۳۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
بازرسین آمریکایی مدعی هستند که از سال ۲۰۱۳ تا زمان دستگیری این عامل چینی (آوریل گذشته)، وی کارکنان شرکتهای مهم هوانوردی از جمله شرکت هوافضای آمریکایی «جی ای آوییشتن» را استخدام و آنها را متقاعد کرد که با تغییر قیافه به چین سفر کنند.
وزارت خارجه چین ادعای آمریکا مبنی بر اینکه یکی از مامورین وزارت امنیت چین در سرقت اطلاعات تجاری شرکت‎های آمریکایی نقش داشته است را به چالش کشید.

 به نقل از اسپوتنیک، چین به بازداشت یکی از مامورین وزارت امنیت این کشور از سوی آمریکا واکنش نشان داد.

«یانجون چو» یک مأمور وزارت امنیت چین متهم است که با استخدام کارشناسان شاغل در شرکتهای هوانوردی، به آنها بابت سفر به چین و کسب اطلاعات سری تجاری دستمزد پرداخت می‌کرد.

درهمین‌راستا، «لو کانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین اتهامات واشنگتن را بی‌اساس و پوچ خواند و اظهار امیدواری کرد واشنگتن در رسیدگی به این مسئله به قانون استناد کند.

به گزارش مهر، بازرسین آمریکایی مدعی هستند که از سال ۲۰۱۳ تا زمان دستگیری این عامل چینی (آوریل گذشته)، وی کارکنان شرکتهای مهم هوانوردی از جمله شرکت هوافضای آمریکایی «جی ای آوییشتن» را استخدام و آنها را متقاعد کرد که با تغییر قیافه به چین سفر کنند.

در اوراق دادگاه، نحوه فعالیت یانجون و سایر عوامل اطلاعاتی برای کسب «اطلاعات بسیار مهم و حساس» از این کارشناسان تشریح شده است.

مقامات فدرال آمریکا اعلام کردند این نخستین باری است که یک عامل اطلاعاتی وزارت امنیت چین برای حضور در جلسه دادگاه به ایالات متحده مسترد شده است.

یانجون در بلژیک دستگیر و به آمریکا منتقل شد.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین