|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۲۳۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴
حکومت عربستان که از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش می باشد، از بازداشت هشت نفر که جوانان عربستانی را به پیوستن به گروه های تروریستی در خارج از این کشور تشویق می کردند، خبر داد.
وزارت کشور عربستان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور با اجرای عملیاتی در شهر تمیر در 150 کیلومتری شمال غرب ریاض، هشت نفر که شهروندان عربستانی را برای پیوستن به گروه های تندرو در خارج از کشور تشویق می کردند، بازداشت کردند.

بر اساس این بیانیه، یکی از امامان جماعت مسجد شهر تمیر و یک معلم علوم دینی جزو بازداشت شدگان هستند. این افراد، جوانان عربستانی را برای پیوستن به گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش در عراق و سوریه تشویق می کردند.

در این بیانیه آمده است که این موضوع از سوی مسوولان امنیتی عربستان درحال پی گیری است.

در همین حال روزنامه سعودی الحیاة نوشت: مسوولان عربستانی طرحی را در منطقه تمیر با هدف بازداشت طرفداران گروه تروریستی داعش و افراد متهم به تشویق جوانان به خارج شدن از کشور برای جنگیدن در کنار گروه های تروریستی در عراق و سوریه آغاز کرده اند.

به نوشته الحیاة، یکی از امامان جماعت و یک معلم در این زمینه بازداشت شدند و تعداد جوانانی که در منطقه ˈتمیرˈ تحت تاثیر تبلیغات این افراد قرار گرفته اند، به 35 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، سن این جوانان، 20 تا 25 سال است و اغلب آنان از منطقه تمیر هستند و با کسانی که آنان را برای جنگیدن در کنار داعش و جبهه النصره تشویق کرده اند، نسبت خویشاوندی دارند.

نویسنده الحیاة خاطرنشان کرده که در بازدیدی از شهر تمیر که تعداد جمعیت آن 15 هزار نفر تخمین زده می شود، به عمل آورده، شاهد حضور گسترده نیروهای امنیتی در خیابان های اصلی بوده است.

وی در گزارش خود آورده است که نیروهای امنیتی سعودی دو روز پیش پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص افراد مظنون به تشویق اهالی برای پیوستن به گروه های تروریستی برای جنگ در کنار این گروه ها در عراق و سوریه به این منطقه یورش بردند.

حکومت عربستان در کنار کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، ترکیه و همچنین کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس از ایجاد کنندگان و حامیان اصلی گروهک تروریستی داعش می باشند.

گروهک تروریستی داعش از سال 2012 با حضور در سوریه جنایات فراوانی را در حق مردم این کشور انجام داده و از حدود 3 ماه پیش نیز به کشور عراق یورش برده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین